×
×

فرمانده سپاه سلماس:
دانش‌آموزان نمونه تبیین و تکریم شدند

  • کد نوشته: 5635
  • ۳۰ مهر
  • ۰
  • فرمانده سپاه سلماس گفت: در طی مراسمی دانش‌آموزان نمونه دبستان امام حسین (ع) با حضور مسئولین شهرستانی در مسجد فاطمه الزهرا (س) سلماس مورد تبیین و تکریم قرار گرفتند.
    دانش‌آموزان نمونه تبیین و تکریم شدند

    سید کاظم میر کاظمی‌زاده فرمانده سپاه شهرستان سلماس در گفتگو با خبرنگار سلماس پیام گفت: به همت قرارگاه عملیات جهادی منطقه‌ای امام علی (ع) و اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان، دانش‌آموزان دبستان امام حسین (ع) با حضور در مسجد فاطمه الزهرا (س) ضمن اقامه نماز جماعت به امامت امام‌جمعه شهرستان سلماس با احکام مسجد در راستای تربیت جوانان و نوجوانان بسیجی عازم و پای‌کار آشنا شدند و دانش‌آموزان نمونه مورد تبیین و تکریم قرار گرفتند.

    وی افزود: چنانچه قرار باشد که روح دانش‌آموز پرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد، در واقع معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می‌سازد.

    فرمانده سپاه سلماس تصریح کرد: اگر چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد، شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش‌آموزان وجود خواهد داشت.

    حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه شهرستان سلماس نیز در این مراسم بیان داشت: در واقع اگر دانش‌آموزان آگاه شوند که چه باید بخوانند و چرا باید بخوانند و همین‌طور این درسی که می‌خوانند چه منفعتی در آینده نزدیک و آینده دور برای آنها دارد مورد کاربرد این درس در جامعه کجاست و چگونه مورداستفاده واقع می‌شود اهداف برایشان روشن می‌گردد.

    وی ادامه داد: دانش‌آموزان با کسب این اطلاعات رغبت پیدا می‌نماید و درس برای او جالب و دلپذیر می‌شود. هر درسی در میان درس‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر شاگرد به ارزش آن درس آگاه گردد آن درس برایش معنی‌دارتر می‌شود.

    امام‌جمعه شهرستان سلماس تأکید داشت: یک دانش‌آموز نمونه از فرصت‌هایش به‌خوبی استفاده می‌کند، کارهای خود را به ترتیب اهمیت برنامه‌ریزی می‌کند و پس از انجام تکلیف مدرسه فقط به تماشای تلویزیون می‌نشیند که برای او مفید باشد.

    حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: گوش کردن به حرف های معلم و نکته برداری از آن ها جنبه ای اساسی برای دانش آموزی ممتاز شدن است. انجام ندادن این کار منجر به اشباهاتی در یادگیری و کسب نمره پایین خواهد شد. سعی کنید زمانی که معلم در حال تدریس و توضیح چیزی به خصوص مطالب جدید است، با دقت به او گوش دهید و از حرف های او نکته برداری کنید.

    وی اظهار کرد: دانش آموزان باید آمادگی لازم را برای یادگیری علم و دانش داشته باشند و آنچه را که می آموزند در زندگی بکار گیرند. همه دانش آموزان در مدرسه سطح یکسانی از علم و دانش را دریافت می کنند اما هر یک از آن ها می توانند با تلاش پیشرفت کنند و ممتاز شوند.

    امام جمعه شهرستان سلماس در پایان گفت: در واقع دانش‌آموز نمونه به کسی گفته می‌شود که به معلم خود احترام می‌گذارد و پیش از آمدن او سر کلاس حاضر شود. هنگام درس با دوستانش صحبت نمی‌کند تا حواس دیگران پرت نشود سؤالات خود را به‌موقع و با اجازه معلم مطرح می‌کند تا درس را به‌خوبی یاد گرفته باشد.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − یک =