×
×

تجلیل از کودکان و نوجوانان بااستعداد سلماسی

  • کد نوشته: 5560
  • ۲۷ مهر
  • ۰
  • با حضور فرماندار سلماس از کودکان و نوجوانان بااستعداد در کانون پرورش فکری شهرستان تجلیل شد.
    تجلیل از کودکان و نوجوانان بااستعداد سلماسی

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، با حضور فرماندار سلماس از کودکان و نوجوانان بااستعداد در کانون پرورش فکری شهرستان تجلیل شد.

    ذبیح اله کاظمی فرماندار سلماس از کانون پرورش فکری شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده برای کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

    فرماندار شهرستان سلماس در هنگام بازدید از کانون بیان داشت: نقش کانون در پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان، انکارناپذیر است.

    وی همچنین به ایفای نقش کانون در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌گیری از فرصت فراغت، تأثیر مهمی در مهارت‌آموزی، تربیت و شکل‌گیری شخصیت دارد و برای ارتقای سطح آگاهی و معلومات کودکان و نوجوانان از جایگاه برنامه‌های فرهنگی و توسعه آن حمایت و پشتیبانی می‌کنیم تا از ظرفیت‌های در پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان به شکل مطلوب استفاده شود.

    کاظمی بر لزوم تعامل و همکاری نهادهای دولتی و ارگان‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی با کانون و استفاده از ظرفیت مشترک تأیید کرد.

    فرماندار شهرستان سلماس در ابتدای این بازدیدها به معرفی و ارائه گزارشی از نوع فعالیت‌های و ظرفیت‌های موجود و عملکرد کانون در استان پرداخت.

    وی همین‌طور ادامه داد: در واقع برای ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان در اوقات فراغت، هدف اصلی کانون برشمرده شده است.

    کاظمی گفت: با گسترش فعالیت‌های کانون «مجتمع‌های بزرگ فرهنگی و هنری» در بیشتر شهرها راه‌اندازی شد. این مجتمع‌ها به‌عنوان مرکز اصلی هدایت کتابخانه‌ها و مراکز دیگر فعال است که خدمات متنوعی را در اختیار اعضا، مربیان و کارکنان کانون قرار می‌دهد.

    فرماندار شهرستان سلماس تصریح کرد: ایجاد کانون به دنبال چاره‌اندیشی برای پرکردن اوقات فراغت گروه کودک و نوجوانان ایران و فراهم‌آوردن آموزش و سرگرمی برای آن‌ها بود.

    وی افزود: تا پیش از بنیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایران برای ادبیات کودک و نوجوان جایی ویژه نبود، و ادبیات کودکان شامل داستان‌هایی بوده که از طریق قصه‌گویی شفاهی به کودکان گفته می‌شد، ولی هم اکنون با تأسیس کانون‌ها، برای نوشتن ادبیات کودک و نوجوان، از نویسندگان، روزنامه‌ها و شعرا دعوت گسترده‌ای به عمل آمد.

    کاظمی ضمن بازدید از نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری اعضای کانون، از مربیان و اعضای برگزیده جشنواره ملی نمایش عروسکی (نمایشنامه‌نویسی)، مسابقات ادبی، فعالان پویش کشوری «کتاب بال» جمعیت دختران ایران نیز تجلیل کرد.

    انتهای خبر/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 3 =