×
×

ضبط ۱۱ دستگاه گوشی قاچاق در سلماس

  • کد نوشته: 5550
  • ۲۶ مهر
  • ۰
  • ۱۱ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان سلماس کشف و ضبط شد.
    ضبط ۱۱ دستگاه گوشی قاچاق در سلماس

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، ۱۱ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان سلماس کشف و ضبط شد.

    حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: پرونده قاچاق ۱۱ دستگاه گوشی انواع گوشی موبایل به ارزش سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان سلماس رسیدگی شد.

    وی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و مدارک مثبت گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط گوشی‌های کشف شده متخلف را به پرداخت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

    حسین نجف‌زاده بیان کرد: اساساً جذابیت اصلی گوشی‌های قاچاق برای مصرف‌کننده قیمت کمتر آن‌ها است، از هزینه‌های مخفی برخی از فروشندگان مثل نصب اپلیکیشن و لوازم جانبی که بگذریم، اصلی‌ترین دلیل این موضوع چرخهٔ معیوبی است که باعث شده گوشی‌های قاچاق بیشترین سهم بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

    مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی تصریح کرد: بخش زیادی از مردم به طور طبیعی به دلیل قیمت کمتر گوشی‌های قاچاق، تمایل بیشتری برای خریدن آن‌ها دارند. همین موضوع باعث شده فروشندگان هم برای رقابت با یکدیگر از فروش گوشی‌های قاچاق بیشتر استقبال کنند.

    وی گفت: درهرحال طرح رجیستری قرار است این چرخهٔ معیوب را در هم بشکند. البته طبیعتاً خارج‌شدن گوشی‌های قاچاق از بازار مدتی طول خواهد کشید. در طول این مدت افرادی که همچنان فریب قیمت کمتر این گوشی‌ها را بخورند ممکن است با مشکل جدی روبرو شوند.

    نجف‌زاده تأکید داشت: خرید گوشی قاچاقی یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توان با بررسی وضعیت گوشی از خرید کالای قاچاقی جلوگیری کرد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم.

    مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اظهار کرد: لازم است یادآوری کنیم که گارانتی دار بودن گوشی هرگز به معنای رجیستر بودن آن نیست و حتماً باید رجیستر بودن گوشی را با روش‌های معرفی شده کنترل نمود.

    وی بیان کرد: توصیه می‌کنیم حتی به نیت پرداخت هزینه کمتر برای خرید گوشی، به سراغ خرید گوشی رجیستر نشده نروید.

     به گفته نجف‌زاده، شعبه همچنین از بابت حمل کالای قاچاق حکم به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل ارزش ریالی خودرو صادر و در مجموع متخلف را به پرداخت پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

     انتهای خبر//

     

     

     

     

     

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + 3 =