×
×

واگذاری ۲۴۳ زمین به متقاضیان مسکن سلماسی

  • کد نوشته: 5544
  • ۲۵ مهر
  • ۰
  • هفتمین جلسه شورای تأمین مسکن با محوریت نهضت ملی مسکن در محل دفتر فرمانداری سلماس با حضور مسئولان تشکیل گردید.
    واگذاری ۲۴۳ زمین به متقاضیان مسکن سلماسی

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، هفتمین جلسه شورای تأمین مسکن با محوریت نهضت ملی مسکن در محل دفتر فرمانداری سلماس با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضا تشکیل گردید.

    ذبیح اله کاظمی فرماندار سلماس در این جلسه شورای تأمین مسکن با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: هیچ اختلالی در مدیریت کشور ایجاد نمی‌شود و همه برنامه‌ها به‌صورت منظم اجرا می‌شوند و طرح ملی مسکن نیز جزئی از این برنامه‌ها است.

    وی افزود: فاز اول جهش تولید مسکن سلماس در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در مرحله تسطیح و خیابان‌کشی و جدول‌گذاری و زیر سازی شارع است؛ همچنین اراضی مذکور تفکیک و طی هفته جاری به ۲۴۳ نفر از متقاضیان تخصیص داده خواهد شد.

    فرماندار سلماس گفت: اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان جهت تسطیح و آماده‌سازی پروژه جهش تولید مسکن هزینه و به متقاضیان دارای شرایط با صدور اسناد مالکیت اراضی مذکور واگذار خواهد شد.

    کاظمی بیان کرد: باید در خدمت‌رسانی به مردم، انقلابی و جهادی عمل کنیم تا مردم از ما مسئولان به‌جای نارضایتی خاطره خوشی در ذهنشان داشته و اعتماد آنها را نسبت به دولت و مسئولین که یکی از اولویت‌های ماست با تلاش و خدمت‌رسانی صادقانه جلب کنیم.

    وی گفت: نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌هایی است که دولت با راه‌اندازی آن سعی در کمک به افراد کم‌درآمد جامعه برای خانه‌دارشدن دارد، باهدف کمک به افراد کم‌درآمد جامعه جهت خانه‌دارشدن اجرا شده بودند. هدف این طرح‌ها، بهبود شرایط مسکن و رفاه اجتماعی جامعه بوده است.

    فرماندار سلماس تصریح کرد: منظور از طرح اقدام نهضت ملی مسکن، تأمین بخشی از کمبود مسکنی است که در طی سال‌های گذشته به وجود آمده است. اگر هر خانوار به یک مسکن نیاز داشته باشد طبق آمار سرشماری سال‌های اخیر کمبود مسکن معمولی به حدود چند میلیون واحد می‌رسد.

    کاظمی اظهار داشت: در حالت کلی و نگاه جامع می‌توان گفت که مسکن یکی از نیازهای اولیه و ضروری هر فرد است به همین خاطر تأمین مسکن برای خانوارها از وظایف دولت نیز است و همین‌طور قانون اساسی هم صراحتاً از تأمین مسکن برای اقشار نیازمند در اصل سی و یکم دفاع می‌کند.

    در طی این نشست مصوبات قبلی جلسه شورای مسکن، موارد و موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت و برطبق مصوبات جلسه مذکور مقرر گردید در جهت اجرایی‌شدن واگذاری زمین به متقاضیان مسکن نسبت به انجام وظایف ذاتی دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام و به‌زودی قرارداد واگذاری زمین به ۲۴۳ خانوار از متقاضیان نهضت ملی مسکن از سوی اداره راه و شهرسازی انجام خواهد گرفت.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − شش =