×
×

نشست کودک، کتاب و خانواده در سلماس

  • کد نوشته: 5534
  • ۲۴ مهر
  • ۰
  • نشست تخصصی کودک، کتاب و خانواده در محل کتابخانه عمومی شهرستان سلماس برگزار شد.
    نشست کودک، کتاب و خانواده در سلماس

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، نشست تخصصی کودک، کتاب و خانواده با مشارکت کانون پرورش فکری، نهاد کتابخانه‌ها، انجمن ادبی، نویسندگان و محققان حوزه کودکان در محل کتابخانه عمومی شهرستان سلماس برگزار شد.

    مهدی عیوض بگی مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان سلماس درباره جایگاه و چرایی پرداختن به خانواده در کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: ما زمانی که داریم دررابطه‌با ادبیات کودک صحبت می‌کنیم این ادبیات کودک باید سرگرم‌کننده باشد؛ این سرگرم‌کنندگی می‌تواند باعث رشد و ارتقای کودک شود.

    وی افزود: ما به دنبال این هستیم که در وهله اول کودک را سرگرم کنیم و در ضمن سرگرم‌کردن کودک، او را به یک ارزشمندی برسانیم که نسبت به قبل از خواندن کتاب در آن نقطه واقع نشده بود. اگر نگاهمان به شعر، داستان و ادبیات کودک این باشد باید فکر کنیم لابه‌لای سرگرم‌کردن بچه‌ها، چه نکته‌ای را می‌خواهیم به آن‌ها آموزش دهیم که این مسئله مهمی است.

    عیوض بگی ادامه داد: در واقع ادبیات در مرحله اول می‌خواهد چیزی را آموزش دهد که به آن کلمه ادب اطلاق می‌شود، می‌خواهیم برای آن‌ها مسیر کسب تجربه را هموار کنیم و می‌خواهیم تجربه‌های زندگی را به آن‌ها منتقل کنیم، اگر قرار است تجربیات را به بچه‌ها منتقل کنیم اولین تجربه بچه‌ها، خانواده است.

    مسئول تبلیغات اسلامی سلماس بیان کرد: نشست کودک، کتاب و خانواده باهدف برقراری ارتباط باهدف کودک و والدین با کتاب، افزایش میزان علاقه‌مندی به خواندن کتاب و آموزش برخی مهارت‌های اجتماعی برگزار می‌شود که منجر به شناخت درست کودک و والدین از احساسات خود و نحوه مواجهه درست با مسائل کودکی و نوجوانی می‌شود.

    وی تصریح کرد: می‌توان گفت خانواده در ایجاد علاقه و عادت به مطالعه در کودک نقش بسیار زیادی دارد؛ در واقع با اختصاص زمان مشخصی از روز به مطالعه، ایجاد کتابخانه‌های کوچک، هدیه‌دادن کتاب مناسب سن کودک و نیز بحث و اظهارنظر درباره کتاب‌های خوانده‌شده همچون الگوهای رفتاری دیگر، در روند اجتماعی شدن کودک نقش مهمی دارد.

    عیوض بگی اظهار کرد: در واقع مهم‌ترین مسائل و عادت‌های هر شخص در کودکی شکل می‌گیرد و یکی از علت‌های انس‌نگرفتن با کتاب در بزرگسالی، اهمیت‌ندادن به مطالعه در کودکی است که باعث می‌شود رشد مغزی به‌صورت کامل شکل نگیرد.

     در این نشست، نقد و بررسی کتاب‌های کودک توسط مسئول کانون سلماس، اهمیت کتاب توسط مسئول تبلیغات اسلامی، ارائه دو مقاله توسط کارشناسان این حوزه و صحبت نویسندگان کودک به مخاطبان، اولیای تربیتی و علاقه‌مندان از برنامه‌های برگزار شده در این نشست بود.

    لازم به ذکر است که این برنامه به‌صورت برخط از پیام‌رسان شاد نیز پخش شد.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 5 =