×
×

فرمانده جدید هنگ مرزی سلماس معرفی شد

  • کد نوشته: 5522
  • ۲۳ مهر
  • ۰
  • مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید هنگ مرزی سلماس با حضور مسئولان در محل مهمانسرای کوثر برگزار شد.
    فرمانده جدید هنگ مرزی سلماس معرفی شد

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید هنگ مرزی سلماس با حضور مسئولان در محل مهمان‌سرای کوثر برگزار شد.

    فرمانده هنگ مرزی آذربایجان غربی در آیینی با قدردانی از تلاش مجموعه نیروها و فرماندهی هنگ مرزی سلماس، سرهنگ حاجی‌زاده را به‌عنوان فرمانده جدید این هنگ معرفی کرد.

    فرمانده هنگ مرزی آذربایجان غربی در این آیین تودیع و معارفه که با حضور فرماندار سلماس، اعضای شورای تأمین، امام‌جمعه، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و شورای اداری شهرستان سلماس و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در مهمان‌سرای کوثر هنگ مرزی برگزار شد؛ از تلاش‌های سرهنگ رضا اسدی که از بهمن‌ماه سال ۹۹ تاکنون فرماندهی هنگ مرزی سلماس را برعهده داشته است نیز قدردانی کرد.

    هم‌جواری مرزی سلماس با ترکیه به طول ۸۵ کیلومتر، موجب رونق مراودات تجاری و تردد از طریق این مرز شده است که این مسئله باعث افزایش حساسیت تلاش و اهمیت کار مرزداران هنگ مرزی سلماس در سال‌های اخیر بوده است.

     مرز کوزه رش سلماس پس از سه مرز رسمی بازرگان، سرو و رازی، چهارمین مرز رسمی ایران و ترکیه است.

    سلماس در ۸۵ کیلومتری شمال شهر ارومیه و در کنار مرزهای ایران و ترکیه و ساحل دریاچه ارومیه واقع شده است، فاصله بازارچه و شهر مرزی وان ترکیه تا سلماس ۱۹۳ کیلومتر است.

    محمد احمدی فرمانده هنگ مرزی آذربایجان غربی در این آیین با اشاره به امنیت پایدار در مرزهای استان گفت: امنیت پایدار به مدد تلاش‌های مرزبانان غیور و شجاع در آذربایجان غربی حاکم است.

    وی ادامه داد: امروز موفقیت در مرزها مرهون مرزبانان هوشمند، مرزنشینان قانون‌مدار، پلیس و مردم است که دست‌به‌دست هم داده و مرزها را کنترل می‌کنند.

    فرمانده هنگ مرزی آذربایجان غربی بیان کرد: برخی گمان می‌کنند که هشت سال دفاع مقدس تمام شده و جنگی در کار نیست؛ اما جنگ و نبرد با دشمن همچنان باقی است و مرزبانان نیز در مسیر شهدای جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارند.

    وی خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار ملت ایران مرهون خون پاک شهداست بنابراین به هیچ متجاوزی اجازه ورود غیرقانونی به کشورمان را در مرزها نمی‌دهیم.

     حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه شهرستان سلماس نیز در این آیین از زحمت مرزبانان در جهت امنیت پایدار مرزها تقدیر کرد.

    در این آیین همچنین از ۲ پیش‌کسوت عرصه مرزبانی تجلیل شد.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − 2 =