×
×

رئیس دانشگاه آزاد سلماس خبر داد:
آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک افتتاح شد

  • کد نوشته: 5507
  • ۲۲ مهر
  • ۰
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس گفت: آزمایشگاه حوزه بتن با استاندارد ISO/ IEC ۱۷۰۲۵ راه اندازی شده است.
    آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک افتتاح شد

    ناصر ناصری رئیس دانشگاه آزاد شهزستان سلماس در گفتگو با خبرنگار سلماس پیام گفت: اولین آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سلماس رسماً افتتاح شد، این آزمایشگاه تنها دارنده گواهینامه استاندارد ISO/ IEC۱۷۰۲۵ در بین تمامی دانشگاه‌های استان اعم از دولتی و غیر دولتی است.

    گفتنی است که آیین افتتاح آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک با حضور عبداله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاه‌های سازمان مرکزی، یاشار زهفروش معاون علمی و پژوهشی واحد ارومیه، جمعی از مسئولان شهرستانی و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس برگزار گردید.

    در ابتدای این مراسم ناصر ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس ضمن خوش آمد گویی به حاضران در جلسه، از اساتید و دست‌اندرکاران این دست آورد مهم تشکر و قدردانی نمود.

    رئیس دانشگاه آزاد سلماس با اشاره به آزمایشگاه بتن گفت: این آزمایشگاه امکان انجام آزمایش‌های تعیین خواص بتن تازه نظیر میزان کارایی، دانسیته و مقدار هوای بتن تازه و تعیین خواص مکانیکی بتن سخت شده نظیر مقاومت فشاری، کششی، خمشی و مدول الاستیسیته را دارا است.

    وی افزود: همچنین می‌توان گفت این آزمایشگاه امکان ارائه خدمات کنترل کیفی بتن نظیر نمونه‌برداری از بتن در حین بتن‌ریزی در پروژه‌ها و انجام آزمایش‌های بتن تازه و سخت شده و ارائه گزارش را دارا است.

    ناصری تصریح کرد: این آزمایشگاه تنها دارنده گواهینامه استاندارد ISO/ IEC۱۷۰۲۵ در بین تمامی دانشگاه‌های استان اعم از دولتی و غیر دولتی است.

    رئیس دانشگاه آزاد سلماس اظهار کرد: از این پس مجموعه‌های ساختمان سازی، می‌توانند نمونه‌های بتن خود را به این آزمایشگاه ارسال کرده تا در اینجا انواع آزمایش‌ها انجام شود و در صورت تائید بتوان مجوز آن صادر کرد.

    وی همچنین اعلام کرد: این آزمایشگاه فضایی فراهم کرده تا در حوزه آموزش، دانشجویان رشته‌های عمران، با فضای کار آشنا و فرآیند آزمایش‌های علمی را تجربه کنند.

    در ادامه عبداله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاه‌های سازمان مرکزی بعد از شنیدن گزارش فعالیت‌های انجام شده در این زمینه خواستار گسترش پژوهش‌های جدید در این بخش شد.

    یاشار زهفروش معاون علمی و پژوهشی واحد ارومیه نیز با قدردانی از محققان و تلاشگران در این عرصه، خواستار حمایت‌های سازمان مرکزی برای تقویت حوزه صنعت با دانشگاه گردید.

    در پایان این جلسه دکتر موسوی مدیرگروه رشته عمران با بیان اهداف علمی و تحقیقاتی، مانند ارتقای کیفیت بتن، انجام آزمایش‌های استاندارد و ارائه خدمات مشاوره‌ای به فعالین در امر ساخت‌وساز اشاره نمود.

     انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 5 =