×
×

کارگاه مشترک آبداران روستایی سلماس برگزار شد

  • کد نوشته: 5484
  • ۲۱ مهر
  • ۰
  • اولین کارگاه آموزشی مشترک آبداران روستایی و بهورزان خانه‌های بهداشت روستاها در شهرستان سلماس برگزار شد.
    کارگاه مشترک آبداران روستایی سلماس برگزار شد

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، اولین کارگاه آموزشی مشترک آبداران روستایی و بهورزان خانه‌های بهداشت روستاها در شهرستان سلماس برگزار شد.

    کارگاه آموزشی مشترک آبداران روستایی با حضور رئیس گروه کنترل کیفیت آب شرب شرکت آب و فاضلاب استان و رئیس مرکز بهداشت و کارشناسان بهداشت محیط سلماس و آبداران مرتبط با پیمانکار کنترل کیفیت آب روستایی و همچنین بهورزان خانه‌های بهداشت روستاهای سلماس در امور آب و فاضلاب سلماس به سرانجام رسید.

    در این کارگاه آموزشی مشترک آبداران روستایی امیدنژاد اسد مدیر امور آب و فاضلاب سلماس ضمن خوشامدگویی به مهمانان جلسه، بر ارائه خدمات مطلوب و شایسته، همکاری و همدلی بهورزان و آبداران و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر حفظ کیفیت آب شرب تأکید نمود.

    وی با ارائه گزارش از آخرین وضعیت آب شرب روستاها و شاخص‌های کمی و کیفی موجود، به بیان مطالبی در خصوص عوامل آلودگی آب شرب، اهمیت پیشگیری از آلودگی آب شرب روستاها، اهمیت و نقش تعامل و هماهنگی بین آبداران و بهورزان در بهبود کیفیت آب شرب روستاها، پرداخت.

    مدیر امور آب و فاضلاب سلماس بر ارائه خدمات مطلوب و شایسته، همکاری و همدلی بهورزان و آبداران و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد.

    نژاد اسد در خصوص اهمیت موضوع بهداشت آب، نقش مصرف آب بهداشتی در سلامتی مصرف‌کنندگان، کمیت و کیفیت آب آشامیدنی، بیماری‌های منتقله از طریق آب، هزینه بالای کلرزنی، انتظارت ارگان‌ها از یکدیگر و اینکه باتوجه‌به اهمیت موضوع، می‌بایستی بازدید میدانی و کلر سنجی مشترک توسط آبداران و بهورزان در اولویت کاری قرار داده شود و از ریخت و پاش‌ها با عنایت به بار اقتصادی کار بپرهیزیم و… نکاتی را یادآوری نمود.

    وی در ادامه ضمن تشریح کامل اهداف تشکیل کارگاه، بر تأمین توزیع آب شرب بهداشتی و سالم برای مشترکین آب تأکید کرده و ابراز امیدواری کردند با هماهنگی و همکاری بیش‌ازپیش امور آب و فاضلاب و مرکز بهداشت شهرستان سلماس اقدامات مطلوبی در ارتقای شاخص‌های بهداشت آب انجام پذیرد.

    در کارگاه آموزشی مشترک آبداران روستایی روشنک مرحمتی سرپرست شبکه بهداشت سلماس نیز برگزاری کارگاه آموزشی آبداران و بهورزان را نشانه اهمیت موضوع بهداشت آب برای امور آب و فاضلاب سلماس و مرکز بهداشت بیان داشته و اقدامات مشترک فی‌مابین را مطلوب و مفید ارزیابی نمود.

    وی بیان کرد: در خصوص بهداشت آب، ضرورت شستشوی سیستم شبکه و مخازن و اینکه شستشوی بد شبکه بدتر از انجام نشدن آن است و همین‌طور کلر سنجی مشترک و اینکه بهورزان محترم به تأیید فرم آبداران اکتفا نکنند.

    در پایان مدیر امور آب و فاضلاب سلماس با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات فعالان حوزه بهداشت محیط و تأمین آب شرب سالم در اداره آب و فاضلاب روستایی، برگزاری این‌گونه جلسات را گامی بزرگ در راستای ارتقای کیفیت آب شرب برای مردم عنوان کرد.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 1 =