×
×

کارشناس سیاسی و اجتماعی:
استاندار باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

  • کد نوشته: 5457
  • ۲۰ مهر
  • ۰
  • یک فعال سیاسی و اجتماعی گفت: مسئله مهمی که در انتخاب استاندار حائز اهمیت است توانمندی‌های وی، قوی‌بودن، ولایی و همچنین در تراز انقلاب اسلامی بودن است.
    استاندار باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

    احد رحیمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سلماس پیام»، با اشاره به ویژگی‌های مهم یک استاندار گفت: مسئله مهمی که در انتخاب استاندار حائز اهمیت است توانمندی‌های وی، قوی‌بودن، ولایی و همچنین در تراز انقلاب اسلامی بودن و البته بومی و به‌دور از خط و خطوط و جناح سیاسی است.

    وی افزود: استانداری در استان آذربایجان غربی موفق و کارآمد خواهد بود که اولاً باور به اهداف، برنامه‌ها و شعارهای دولت داشته باشد به دلیل اینکه یک استاندار می‌تواند و باید به شایستگی بستر و زمینه‌های لازم برای تحقق منویات دولت متبوع را در استان فراهم کند؛ بنابراین لازم است به منویات و رویکردهای دولت اعتقاد و باور قلبی داشته باشد.

    این فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشتن پختگی، تجربه و برخورداری از سوابق مدیریتی مرتبط و کافی برای این جایگاه را به‌عنوان دومین شاخصه از اهمیت فراوانی برخوردار دانست و بیان کرد: باتوجه‌به نقش و وظایف چندبخشی استاندار؛ تسلط کافی وی بر موضوعات و برنامه‌های جامع در سطح استان و کشور که فقط از طریق تجربه مرتبط حاصل می‌شود، موفقیت بیشتری را برای استاندار به دنبال خواهد داشت.

    رحیمی همچنین با اشاره به اینکه شناخت استان و موقعیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و ارائه راهکار و رهبری استان به سمت بهره‌مندی از این پتانسیل‌ها می‌تواند یکی از شاخص‌های استاندار قوی و کارآمد در آذربایجان غربی باشد، گفت: استاندار قوی و کارآمد آن است که شناخت دقیق از مسائل و نیازهای استان داشته و مشکلات آن را خوب بشناسد و برای رفع آنها تلاش کند.

    وی داشتن نگاه متوازن به‌ویژه برای شهرستان‌ها را یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک استاندار موفق عنوان کرد: بدیهی است این ویژگی می‌تواند عملکرد یک استاندار را در تحقق عدالت اجتماعی در گستره جغرافیایی استان بیشتر رهنمون سازد.

    این فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه ما منکر زحمات قبلی نبوده و هرکس هم به‌اندازه توان خویش از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده است، افزود: باید اقدامات اساسی در راستای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد در منطقه انجام می‌گرفت و از پتانسیل‌های که در منطقه داریم به نحو احسن استفاده می‌شد.

    رحیمی در پایان گفت: تردیدی نیست که استانداران به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان‌ها وظایف و مسئولیت‌های بسیار مهمی از جمله هماهنگ‌کننده دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور تحقق برنامه‌های دولت و یا در جایگاه ریاست شورای تأمین استان، نقش بی‌بدیلی در برقراری امنیت منطقه دارند.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + 15 =