×
×

پایگاه‌های کمک به مردم غزه و لبنان در سلماس

  • کد نوشته: 5422
  • ۱۸ مهر
  • ۰
  • پایگاه‌های کمک به مردم غزه، لبنان و یمن در شهرستان سلماس مستقر شد.
    پایگاه‌های کمک به مردم غزه و لبنان در سلماس

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، در پی فراخوان رسمی جمعیت هلال‌احمر در حمایت از مردم مظلوم غزه، لبنان و یمن صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی در دانشگاه آزاد و مقابل جمعیت هلال‌احمر شهرستان سلماس مستقر و کمک‌های مردم نوع‌دوست، برای چندمین بار جمع‌آوری شد.

    مهدی رضائی رئیس هلال‌احمر سلماس گفت: جمعیت هلال‌احمر شهرستان سلماس در راستای اهداف بشردوستانه کمک‌های مردمی برای ارسال به لبنان، غزه و یمن را جمع‌آوری می‌کند.

    وی افزود: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیرانتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد.

    رئیس هلال‌احمر سلماس گفت: هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.

    رضائی بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر متولی جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ساماندهی فعالیت‌های داوطلبانه در هنگام وقوع بحران‌ها و حوادث طبیعی است، موضوعی که قانون مدیریت بحران نیز آن بر عهده این جمعیت قرارداد و در حال حاضر نیز سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مسئولیت آن را بر عهده دارد.

    وی افزود: شعب جمعیت هلال‌احمر شهرستان سلماس به‌صورت ۲۴ ساعته کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را دریافت می‌کند.

    رئیس هلال‌احمر سلماس ادامه داد: هر انسانی وظیفه دارد به انسان‌های دیگر در مشکلات و سختی‌ها کمک نماید و بر همین اساس جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب سرخ در سراسر جهان به وجود آمده است تا تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه و انسانی، در بحران‌ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی مثل زلزله، سیل، جنگ‌ها و درگیری‌ها به یاری مردم بشتابند.

    رضائی گفت: امروز بخشی از وظایف هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، صرف جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانهٔ آحاد مردم کشورمان و انتقال این کمک‌ها به ملت‌های مظلوم و جنگ‌زده و… می‌گردد و در این امر هیچ محدودیت دینی، قومی، نژادی و… مطرح نیست، همان‌گونه که برخی کشورها در زلزلهٔ بم به کشورمان در امر امدادرسانی کمک نمودند.

    وی یادآور شد: بر اساس آموزه‌های معارف اسلامی در قرآن مجید و روایات اهل‌بیت، ما وظیفه داریم در روابط اجتماعی به کمک دیگران بشتابیم، وظیفه داریم هر مظلومی حتی مظلوم غیرمسلمان را یاری کنیم چه برسد به مسلمانان.

    رئیس هلال‌احمر سلماس بیان داشت: یکی دیگر از نکاتی که در خصوص حمایت و کمک به مستضعفان و مسلمانان دیگر کشورها توجه به آن ضروری می‌نماید، مسئلهٔ امتحان و آزمون الهی در بحبوحهٔ سختی‌ها و کمبودهاست.

    رضایی در پایان گفت: دانشجویان و سایر افراد علاقه‌مند به فعالیت‌های امدادی و اجتماعی ثبت‌نام کردند تا با عضویت در جمعیت هلال‌احمر، در برنامه‌های آموزشی، امدادی و بشردوستانه این نهاد مشارکت فعال داشته باشند.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 + 15 =