×
×

کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سلماس برگزار شد

  • کد نوشته: 5411
  • ۱۷ مهر
  • ۰
  • جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری به ریاست معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری و مسئولان در سالن جلسات شهید سالمی فرمانداری سلماس برگزار شد.
    کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سلماس برگزار شد

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سلماس به ریاست توحید معصوم زادگان معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری و با حضور مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و بانک‌های عامل و سایر اعضای این کارگروه در سالن جلسات شهید سالمی فرمانداری سلماس برگزار شد.

    این جلسه در خصوص بررسی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی توسط اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) و ثبت تعهد اشتغال در سامانه رصد اشتغال و نحوه پرداخت این تسهیلات توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل موردبحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

    معاون با تأکید بر اولویت قراردادن حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، خواستار تسریع در پرداخت به‌موقع تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان شد.

    معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری سلماس گفت: مهارت‌آموزی و ارتقای آن از اساسی‌ترین نیازهای جوانان به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاه محسوب می‌شود که باید برای تحقق آن تمام دستگاه‌های علمی و فرهنگی تلاش کنند.

    وی اضافه کرد: داشتن مهارت‌های لازم در بین جوانان در رشته‌های مختلف، زمینه ایجاد اشتغال و فعالیت در تولید و کارآفرینی را فراهم می‌کند که لازم است آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار و در راستای اشتغال متقاضیان ارائه شود.

    معصوم زادگان ایجاد فرصت‌های شغلی را از مهم‌ترین وظایف کارگروه خواند و تشریح کرد: این امر با برنامه‌ریزی و جدیت مدیران دستگاه‌های اجرایی و محقق خواهد شد، همچنین در این راستا توصیه می‌شود کمیته نظارت جهت رصد عملکرد کارگروه اشتغال تشکیل شود.

    معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری سلماس سرمایه‌گذاری و اشتغال را با اشاره به مسائل و مشکلات کلیدی در روند توسعه اقتصادی استان، مهم‌ترین هدف‌گذاری برنامه کارگروه را ارتقای درآمد سرانه، کاهش نرخ بیکاری، کنترل تورم، رشد میزان صادرات کالاها در بازارهای ملی و افزایش میزان سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت مؤسسات، نهادها و شرکت‌های سرمایه‌گذار ملی در بخش‌های اقتصادی عنوان کرد.

    وی همچنین بیان داشت: از مدیران و مسئولان انتظار داریم تلاش بیشتری برای پیشبرد اهداف بر اساس اسناد تدوین شده به‌ویژه سند اشتغال و سند رفع موانع تولید داشته باشند.

    در ادامه این جلسه هریک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بانک‌های عامل گزارشی از روند اشتغال‌زایی در واحدهای تحت پوشش و ثبت در سامانه رصد ارائه داده و آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 3 =