×
×

جلسه بازگشایی پایانه مرزی کوزه رش سلماس

  • کد نوشته: 5120
  • ۱۹ شهریور
  • ۰
  • جلسه برنامه ریزی بازگشایی پایانه مرزی کوزه رش با حضور مسئولان در سالن جلسات فرمانداری سلماس برگزار شد.
    جلسه بازگشایی پایانه مرزی کوزه رش سلماس

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، جلسه برنامه ریزی بازگشایی پایانه مرزی کوزه رش با حضور مسئولان در سالن جلسات فرمانداری سلماس برگزار شد.

    با راه اندازی پایانه چهارم آذربایجان غربی اتصال کوزه رش ایران به گلینجک ترکیه نقطه مرزی کوزه رش در آذربایجان غربی به عنوان راه مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر تعیین میشود.

    یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در جلسه برنامه ریزی بازگشایی پایانه مرزی کوزه رش با مدیران این شهرستان گفت: کوتاه ترین مسیر ایران به ترکیه از منطقه کوزه رش براورد شده است و راه اندازی پایانه چهارم بین الملی آذربایجان غربی منجر به افزایش مبادلات مرزی خواهد شد.

    وی افزود: با ساخت پایانه مرزی کوزه رش شاهد افزایش در آمد سرانه مردم منطقه، توسعه زیر ساخت های عمرانی، افزایش میزان اشتغال خواهیم بود.

    رضازاده با بیان اینکه نشستی بین هیات ترک و ایران در اواخر این ماه برگزار میشود گفت: روزهای ۲۶ الی ۲۸ شهریور دو طرف در سلماس و باشکالا تمهیدات لازم را برای تعیین مکان یابی و اجرای عملیات پایانه تصمیم خواهند گرفت.

    همچنین طی، تفاهم نامه بین ادارات منابع طبیعی و راهداری و حمل نقل جاده ای مطالعات اجرای پایانه در دستور کار قرار گرفت  و ۶۲ هکتار از زمین منابع طبیعی بصورت موقت به اداره راهداری و حمل و نقل جاده واگذار شد.

    اذربایجان غربی ۲۵درصد ازمرزهای زمینی، کشور را داراست و و با داشتن ۹ گمرک فعال بیشترین گمرکات کشور را در خود جای داده است.

    براساس گفته مسئولان جهت بازدید و تسهیل در بازگشایی مرز کوزه رش هیاتی از ترکیه اواخر شهریور ماه به سلماس سفر خواهند کرد.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 4 =