×
×

۶۶ واحد مسکن مددجویی در سلماس افتتاح شد

  • کد نوشته: 4853
  • ۵ شهریور
  • ۰
  • ۶۶ واحد مسکونی مددجویی افتتاح و ۱۱ پنل خورشیدی با حضور مسئولان در شهرستان سلماس راه‌اندازی شد.
    ۶۶ واحد مسکن مددجویی در سلماس افتتاح شد

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، ۶۶ واحد مسکونی مددجویی افتتاح و ۱۱ پنل خورشیدی با حضور مسئولان در شهرستان سلماس راه‌اندازی شد.

    ذبیح اله کاظمی فرماندار سلماس در آیین افتتاح طرح‌های مددجویی گفت: از این تعداد واحد مسکونی ۵۵ واحد مددجویی کمیته امداد و ۱۱ واحد مددجویی بهزیستی است که در روستاهای حمزه کندی، حق ویران، لیلوس، سیلاب، هدر، ملحم و هفتوان به بهره‌برداری رسیده است.

    کاظمی گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۱۷۲ میلیارد ریال صرف شده است.

    وی همچنین از راه‌اندازی ۱۱ پنل خورشیدی کمیته امداد در روستاهای این شهرستان از جمله پکاجیک خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این تعداد پنل خورشیدی ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

    فرماندار سلماس گفت: همچنین در آیینی از طرح اقتصادی بنیاد برکت در روستای سیلاب با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان و طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام با اشتغال‌زایی ۷۳۲ نفر و با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات افتتاح شد.

    لازم به ذکر است از این ۷۳۲ طرح اشتغال‌زایی تعداد ۷۲۱ طرح شامل انواع طرح‌های اشتغال‌زایی مانند خدمات، کشاورزی، دامداری و… بوده و ۱۱ طرح نیز مربوط به اجرای طرح‌های پنل‌های خورشیدی است.

    اکرم عالی مسلک رئیس بهزیستی سلماس نیز در حاشیه افتتاح طرح‌های مددجویی گفت: روستای حمزه کندی از توابع سلماس مسکن خانواده چهار معلول توسط فرماندار و اعضای شورای اداری و با حضور رئیس بهزیستی شهرستان افتتاح شد.

    عالی مسلک تصریح کرد: این مسکن‌ها در روستاهای شهرستان سلماس و در راستای پایدارسازی سکونت در روستاها و مهاجرت معکوس برای خانواده‌های تحت حمایت ساخته شده است.

    رئیس بهزیستی سلماس افزود: این طرح به مساحت ۶۰ مترمربع و با استفاده از اعتبار ۱/۵میلیارد ریال کمک بلاعوض بهزیستی احداث شده است.

    وی بیان کرد: هزینه انشعابات آب و برق با معرفی‌نامه از بهزیستی به‌صورت رایگان ارائه شده است.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 5 =