×
×

مدیر آب و فاضلاب سلماس:
تأمین آب شرب ۵۹ هزار مشترک در شهرستان

  • کد نوشته: 4732
  • ۲۹ مرداد
  • ۰
  • مدیر امور آب و فاضلاب سلماس گفت: آب شرب موردنیاز ۵۹ هزار مشترک سلماسی در حال تأمین می‌باشد.
    تأمین آب شرب ۵۹ هزار مشترک در شهرستان

    امید نژاد اسد رئیس امور آب و فاضلاب سلماس در گفتگو با خبرنگار سلماس پیام گفت: در واقع تولید و توزیع آب شرب همیشه یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب بوده که در همین راستای امور آب و فاضلاب شهرستان سلماس با بهره‌گیری از تأسیسات متعدد چاه، چشمه، مخزن، ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و شبکه‌های آبرسانی، وظیفه و تکلیف خود را جهت تأمین آب شرب بیش از ۵۹ هزار مشترک انجام می‌دهد.

    وی افزود: حقیقتاً آب آشامیدنی موردنیاز انسان به‌صورت خدادادی و بدون جایگزین تنها از طریق منابع زیرزمینی و یا آب‌های سطحی تأمین می‌شود، عمده نیازها و مایحتاج بشر از طریق صنایع و یا سایر فرایندها، استخراج، تولید و تأمین می‌شود که این امر مدیریت صحیح منابع آبی را در زمان تولید و مصرف برای همگان اجتناب‌ناپذیر می‌نماید.

    مدیر آب و فاضلاب اظهار داشت: در راستای آگاه‌سازی مشترکین و به‌منظور ارتقای شاخص‌های مربوطه در سطح استان و حتی کشور، عوامل تأثیرگذار بر تأمین و توزیع آب شرب بایستی تبیین و تشریح شود تا با همدلی و مشارکت یکدیگر بتوانیم ضمن بهره‌مندی پایدار از آب شرب، امانت‌دار خوبی برای آیندگان و فرزندانمان باشیم.

    نژاد اسد گفت: پایداری تأمین آب مشترکین، در کنار عوامل و مشکلات تأسیسات آبرسانی که همواره در حال اصلاح و ارتقا هستند به دلایل دیگری از قبیل کمبود منابع مالی، کاهش آبدهی منابع آبی، عدم رعایت الگوی مصرف و انشعابات غیرمتعارف و غیرمجاز و سایر عوامل دیگر بستگی دارد که با این اوصاف نقش مشترکین آب به‌اندازه شرکت‌های آب و فاضلاب مهم و یکسان بوده و چه‌بسا اثرگذار و تعیین‌کننده هستند.

    وی بیان کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب در میان دستگاه‌های خدمات‌رسان، تنها دستگاهی است که در همان جغرافیای خود، امر تولید و توزیع را مدیریت می‌نمایند که پراکندگی و تعدد زیاد تأسیسات تولید در نقاط صعب‌العبور، گاهی روند بازدید و رفع ایرادات تأسیسات را بخصوص در فصل گرما و سرمای سال و یا شرایط بحرانی بسیار دشوار و زمان‌بر می‌نماید.

    مدیر آب و فاضلاب سلماس ادامه داد: گستردگی شبکه و تأسیسات آبرسانی و افزایش جمعیت از یک‌سو و کاهش منابع آبی و مالی از سوی دیگر، لزوم اختصاص منابع مالی بیشتر را بیش‌ازپیش محسوس نموده است.

    نژاد اسد در پایان گفت: در کنار اقدامات حیاتی و فاخر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های آبرسانی، استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و نیکوکاران می‌تواند توسعه خدمات را مطلوب و کام محرومین و نیازمند آب را شیرین نماید.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − 6 =