×
×

سفر استاندار آذربایجان غربی به سلماس

  • کد نوشته: 4548
  • ۱۸ مرداد
  • ۰
  • استاندار آذربایجان غربی در طی سفر یک‌روزه خود به سلماس از پروژه‌های این شهرستان بازدید کرد.
    سفر استاندار آذربایجان غربی به سلماس

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، استاندار آذربایجان غربی در طی سفر یک‌روزه خود به سلماس از پروژه‌های این شهرستان بازدید کرد.

    محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی بعد از بازدید در شورای اداری شهرستان سلماس گفت: از زحمات شورای اداری بخصوص شورای تأمین شهرستان سیطره امنیت پایدار در شهرستان سلماس نهایت تشکر را دارم بطوریکه امروز به دوردست‌ترین نقاط مرزی سفر کردیم و آن مناطق را در کمال امنیت و آبادانی مشاهده کردیم که جای بسی مسرت است و این امر مهم را مدیون خون شهدا و مجاهدت رزمندگان اسلام هستیم.

    وی با اشاره به مشکلات جدی در تأمین منابع مالی بیان کرد: کار کردن در این شرایط سخت است و اگر امروز مسئولین ما در این شرایط به مردم خدمت می‌کنند و مشکلات را به حداقل می‌رساند جای تقدیر و تشکر دارد.

    استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: تمام کارهای دولت منوط به ابلاغ و تخصیص اعتبارات است که عدم تأمین بموقع اعتبار دولت را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌سازد که در این راستا باید با خلق پول و سایر تدابیر این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

    معتمدیان افزود: در آغاز دولت سیزدهم ۸۵۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام در سطح کشور داشتیم و امروز با گذشت سه سال و پایان دولت شاهد کاهش چشمگیر پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم که این نیز نشانگر اهتمام جدی دولت است.

    وی با اشاره به سفرهای شهرستانی متوالی گفت: در ابتدای این سفرها باور اینکه مصوبات این سفرها به بار نشیند سخت بود و اما امروز با روحیه جهادی مدیران شاهد به بار نشستن مصوبات شهرستانی هستیم که شهرستان سلماس نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

    استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی بیان کرد: در این زمینه دولت کارهای بزرگی انجام داد و با جهت‌گیری‌های صحیح بر این مهم که از خواسته‌های رهبر انقلاب نیز می‌باشد توجه خاص نمود و باید این توجهات ادامه داشته باشد و امر مهم محرومیت‌زدایی با جدیت هرچه تمام در تمامی زمینه‌ها دنبال شود.

    معتمدیان با اشاره به مصوبات سفر گذشته به شهرستان سلماس تصریح کرد: بخش بزرگی از مصوبات سفر قبلی اجرایی شده است و بخش اندکی به دلیل تعارضات و موانع اجرایی نشده که آنها نیز باید پیگیری شود و اختلافات بین سازمان‌ها باید به حداقل برسد تا بن‌بست‌ها نیز کاهش یابد.

    وی با انتقاد از رویه برخی نهادها و ادارات گفت: برخی از ادارات از مصوبات، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها برای گره افکندن به کار مردم استفاده می‌کنند و بخش مثبت و مساعد به حال مردم را نادیده می‌گیرند که این رویه باید اصلاح شود.

    استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم مسئولیت‌پذیری بیان کرد: مسئولین در مقابل اعمال خود نزد خدا و مردم پاسخگو خواهند بود و باید با مسئولیت‌پذیری هر چه بیشتر رضایتمندی مردم را کسب کنند و لازمه این تلاش و مدیریت جهادی است.

    این مسئول با اشاره به کثرت مشکلات و محدودیت منابع تصریح کرد: یکی از راه‌های حل این چالش مدیریتی مولدسازی است، اراضی، املاک و ابنیه مازاد سازمان‌ها باید صرف پروژه‌های مولد شود و این مورد نیز از دغدغه‌های رهبر انقلاب می‌باشد که مولدسازی به جدیت دنبال شود و به منویات معظم له در این زمینه عمل شود.

    معتمدیان با بیان اینکه موضوع مرز کوزه رش موضوعی مربوط به ۳ دهه بود و آرزوی دیرینه مردم این منطقه بود گفت: با پیگیری‌های مجدانه نماینده مردم سلماس و توجه خاص دولت این آرزوی دیرینه محقق شد و با پیوستن این مرز به جمع مرزهای موجود شاهد ارتقای اقتصاد منطقه خواهیم بود که نقطه عطفی در توسعه این منطقه خواهد بود و با نزدیکی به محور مهم بندر مرسین شاهد شکوفایی بیش‌ازپیش اقتصاد خواهیم بود.

    وی عنوان کرد: در روزهای آینده وظیفه دستگاه‌های گوناگون در اجرای این مرز مشخص خواهد شد و مباحثی از جمله توسعه راه به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد البته مقدمات بازگشایی این مرز انجام شده است و به امید خدا با پیگیری‌های نماینده مردم سلماس این امر تسریع خواهد شد.

    استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این مرز از مرزهای فاخر استان خواهد بود که با بهره‌گیری از مشاوره مشاوران خبره طراحی خواهد شد افزود: باید دقت داشته باشیم که این مرز یک مرز و بازارچه کوله بری نیست؛ بلکه یک ” پایانه مرزی بین‌المللی” است.

    معتمدیان در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: این عزیزان علی‌رغم برخورداری از مشکلات بسیار در طریق آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی گام‌های اساسی برمی‌دارند که جا دارد از اصحاب خبر و رسانه تقدیر و تشکر به عمل‌آوریم.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 − چهار =