×
×

رئیس شبکه بهداشت سلماس خبر داد:
خدمات درمانی رایگان در نقطه صفر مرزی

  • کد نوشته: 4287
  • ۲۴ تیر
  • ۰
  • رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس گفت: خدمات درمانی رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی به عشایر منطقه صفر مرزی منطقه ییلاقی ساری چیچک سلماس ارائه شد.
    خدمات درمانی رایگان در نقطه صفر مرزی

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، عباس اسماعیلی ثانی رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس در گفتگو با خبرنگار سلماس پیام ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش پیام گفت: مقارن با ایام محرم در قالب بسیج جامعه پزشکی و معیت سپاه پاسداران سلماس حضور پیدا کردیم در نقطه صفر مرزی منطقه ییلاقی ساری چیچک و اینجا همکاران ما در حال ارائه خدمات درمانی به عشایر عزیز ساکن این منطقه هست.

    وی افزود: خدمات درمانی در قالب ویزیت پزشک عمومی، دندان‌پزشکی، تزریقات، دارویاری، خدمات مامایی، روان‌شناسی، بهداشت محیط و سایر حوزه‌های بهداشتی انجام شد.

    رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس بیان کرد: خدمات درمانی، دندانپزشکی، مامایی، بهداشت عمومی و آموزش سلامت از جمله خدماتی هستند که در مناطق مرزی هدف به جامعه ارائه می‌شوند. مراقبت‌ها و معاینات میان‌سالان، سالمندان، معاینات زنان باردار پیش از بارداری و پس از زایمان همواره موردتوجه ما در مناطق هدف بوده است.

    اسماعیلی ثانی اظهار کرد: خدمات درمانی رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی شهرستان سلماس و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، به اهالی مرزنشین ارائه می‌شود.

    وی گفت: این طرح در جهت ارتقای سلامت مردم عشایر اجرا شد و در این طرح تعداد زیادی از اهالی به‌صورت رایگان ویزیت و دارو دریافت کردند.

    رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس ادامه داد: از اقدامات این گروه جهادی که با استقبال اهالی منطقه همراه بود، غربالگری فشارخون و قند خون بود که توصیه‌های لازم به آنان داده شد و تمام بیماران مراجعه‌کننده مورد ارزیابی قرار گرفتند.

    اسماعیلی ثانی گفت: بسیج جامعه پزشکی در مناطق مرزی و حاشیه‌نشین به بیماران خدمات رایگان پزشکی ارائه می‌دهند در واقع حل مشکلات و ارائه خدمات به مناطق صفر مرزی از نظر امکانات همیشه باید در اولویت باشد.

    وی اضافه کرد: اهمیت کمک به اهالی مناطق مرزی آن‌قدر زیاد است که در صورت عدم رسیدگی به افراد نیازمند مشکلات جدی‌تری در انتظار آن‌ها خواهد بود. کمک‌کردن به مناطق مرزی می‌تواند سبب تغییر زندگی یک هم‌وطن شود.

    رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس در پایان گفت: گروه‌های جهادگر بسیج جامعه پزشکی شهرستان سلماس به‌منظور استقرار عدالت در ارائه خدمات درمانی مناسب در مناطق صفر مرزی در قالب تیم‌های مختلف پزشکی و آموزشی با ارائه داروی رایگان در این مناطق هدف استقرار یافته و به مداوای نیازمندان می‌پردازند.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × چهار =