×
×

امام‌جمعه سلماس:
اصحاب امام حسین (ع) شهادت‌طلب بودند

  • کد نوشته: 4147
  • ۲۲ تیر
  • ۰
  • امام‌جمعه سلام گفت: اصحاب امام حسین (ع) شهادت‌طلب بودند، امام حسین علیه‌السلام می‌توان گفت شهید ارزش‌ها هستند.
    اصحاب امام حسین (ع) شهادت‌طلب بودند

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه شهرستان سلماس در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلی امام خمینی (ره) سلماس برگزار شد با تسلیت ایام عزاداری و سوگواری ماه محرم، گفت: ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش برای همه ما یادآور غیرت، جوانمردی، وفا، ایثار و فداکاری است که ما باید سیره و روش زندگی ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

    وی افزود: اصحاب امام حسین (ع) شهادت‌طلب بودند، امام حسین علیه‌السلام می‌توان گفت شهید ارزش‌ها هستند، ما باید ضمن عزاداری و ابراز ارادت، نسبت به اقامه نماز اول وقت و نماز ظهر عاشورا بیشتر اهمیت دهیم و از طرفی نه‌تنها در روز عاشورا بلکه در طول سال عامل به این فریضه الهی و نماز اول وقت باشیم.

    طباطبایی تأکید کرد: امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا در آن شرایط سخت نیز نمازش را برگزار کرد آن هم به جماعت که در اصل این نشان‌دهنده اهمیت نماز است.

    امام‌جمعه سلماس بیان کرد: در واقع این مراسم‌های عزاداری توانسته اسلام را زنده و نام پیامبر (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) را در طول تاریخ حفظ کند پس باید همه تلاش کنیم این مراسم‌ها را گسترش و جوانان و نوجوانان را با این مکتب باارزش الهی آشنا کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: اکنون رئیس‌جمهور کشورمان مشخص شده است، و رئیس‌جمهور منتخب همه مردم ایران است و نه رئیس‌جمهور بخشی از مردم همه ما اگر می‌خواهیم که مشکلات کشورمان یکی پس از دیگری حل شود چه آنهایی که به رئیس‌جمهور منتخب رأی دادند و چه آنهایی که به وی رأی ندادند همه باید دست‌به‌دست هم دهند و او را یاری کنند.

    طباطبایی گفت: همه باید به انتخاب همدیگر احترام بگزاریم پس از انتخاب‌شدن رئیس‌جمهور کشورمان، همه‌مان باید تابع رأی عموم مردم عزیزمان باشیم و همه برای موفقیت بیشتر دولت تلاش کنیم.

    امام جمعه سلماس اظهار کرد: در واقع انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کشور عزیزمان در نهایت سلامت کامل و آرامش در مدت ۵۰ روز پس از شهادت شهید جمهور و شهدای خدمت برگزار شد.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × چهار =