×
×

کتابخانه سیار روستایی در سلماس افتتاح شد

  • کد نوشته: 3778
  • ۲ تیر
  • ۰
  • کتابخانه‌ی سیار روستایی در شهرستان سلماس با حضور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور راه‌اندازی و افتتاح شد.
    کتابخانه سیار روستایی در سلماس افتتاح شد

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، با حضور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فرماندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان شهرستان، مربیان و کودکان و نوجوانان، کتابخانه سیار روستایی شهرستان سلماس راه‌اندازی و افتتاح شد.

    فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های سیار روستایی گفت: در سطح کشور ۱۷۰ کتابخانه سیار روستایی وجود دارد که ۱۵۰ کتابخانه فعال هستند و این ۱۵۰ کتابخانه بیش از ۲۵۰۰ روستا را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

    وی ادامه داد: کتابخانه‌های سیار ظرفیت بسیار خوبی هستند که می‌توان بسیار مفید از آن‌ها استفاده کرد و امیدوارم خیرین نیز کانون را همراهی کنند تا شاهد توسعه‌ی این مدل کتابخانه‌ها باشیم.

    معاون فرهنگی کانون کشور گفت: یکی از اساسی‌ترین مزایای مطالعه روزانه، یادگیری است. کتاب‌ها با در اختیار گذاشتن اطلاعات در مورد انواع موضوع‌های متنوع، دانش ما را بسیار افزایش می‌دهند و می‌توانند در کسب علوم با ارزش بسیار برای ما مفید و کمک‌کننده باشند.

    فلاح عنوان کرد: کتاب‌خوانی باید بسیار فرهنگ‌سازی شود، از بارزترین اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی می‌توان به تقویت حافظه نیز اشاره کرد، زیرا هر چه در مغز خود اطلاعات جدیدی و به روزی را ذخیره کنید، حافظه با عملکرد زیادی تقویت می‌شود و خاطرات را به شکل مؤثرتری به یاد می‌آورد.

    وی تصریح کرد: کتاب‌خوانی باعث می‌شود که بتوان همه امور ذهنی خود را روی یک موضوع متمرکز کرد و همچنین در کاهش استرس نیز می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود، چرا می‌توان به اطلاعات پیچیده تسلط پیدا کرد.

    معاون فرهنگی کانون کشور بیان کرد: در حال حاضر کتاب به‌صورت چشمگیری از زندگی‌هایمان دور شده است در حال اینکه کتاب همان یار مهربان که همه ما از کودکی با آن آشنا هستیم.

    بسیاری کتاب‌خواندن را فقط به مدرسه و دانشگاه می‌دانند، کتاب‌خوانی می‌تواند یک تفریح خوب و لذت‌بخش برای اوقات فراغت نیز باشد.

    زهرا آب سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و استان آذربایجان غربی نیز گفت: خوشحالیم که با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امروز شاهد راه‌اندازی مرکز سیار روستایی سلماس هستیم و با این کتابخانه‌ی سیار پیام‌آور شادی و نشاط در روستاها هستیم و از تمام مسئولان شهرستانی و استانی که در راه‌اندازی این کتابخانه سیار نقش داشتند تشکر می‌کنم.

    اجرای برنامه‌ی فرهنگی در روستای مرزی حق ورن از بخش کوهسار با حضور معاون فرهنگی برنامه‌ی بعدی حضور معاون فرهنگی کشور در استان آذربایجان غربی خواهد بود.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − سه =