×
×

امام جمعه سلماس:
غدیر عید بزرگ اسلام است

  • کد نوشته: 3766
  • ۱ تیر
  • ۰
  • امام جمعه سلماس گفت: باید خداوند را بر نعمت امامت امیر مؤمنان و فرزندانش شکر کنیم، غدیر عید بزرگ اسلام است.
    غدیر عید بزرگ اسلام است

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه سلماس در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تبریک و گرامیداشت عید بزرگ غدیر گفت: باید خداوند را بر نعمت امامت امیرمؤمنان و فرزندانش شکر کنیم، غدیر عید بزرگ اسلام است.

    وی با اشاره به اینکه جریان غدیر باید تا روز قیامت پیام‌رسانی و روایتگری شود، ادامه داد: همه ما باید با جریان غدیر و آشنا باشیم، ازاین‌رو علاوه بر روایت و درایت غدیر باید جشن‌های غدیر نیز در همه جای دنیا باشکوه برگزار شود.

    طباطبایی اضافه کرد: غدیر خم در واقع یک واقعه بسیار مهم در تاریخ اسلام است که می‌تواند محور وحدت در جوامع اسلامی باشد.

    امام‌جمعه سلماس سالروز ولادت و میلاد باسعادت حضرت امام هادی و امام موسی کاظم علیهم‌السلام را تبریک و تهنیت گفت و بیان کرد: این امامان بزرگوار و عالی‌مقام در دوران خود پرچم‌دار ولایت و حجت خداوند بر روی زمین بودند.

    وی گفت: به‌هیچ‌عنوان چه امروز و چه در آینده جهان از نور الهی خالی نمی‌شود و ان‌شاءالله به‌زودی ذخیره آخر امامت، مولایمان مهدی موعود (عج) ظهور کرده و عدل و داد را در سراسر جهان برقرار می‌کند.

    طباطبایی همچنین روز و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و بیان کرد: یاد و خاطره شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و شهدای هفتم تیر عزیزمان را بسیار گرامی می‌داریم.

    خطیب جمعه تصریح کرد: راه شهید بهشتی را صحاب دستگاه باید بتوانند به‌خوبی ادامه دهند، چرا که عدالت یکی از آرمان‌های مهم انقلاب و دارای بعدهای مختلف هست که تنها یک بعد آن عدالت قضائی بوده و همچنین انتظار مردم از دستگاه قضا، اجرای عدالت در پرونده‌ها است تا دستگاه قضا را حفاظ و پناهگاه خود بدانند.

    وی همچنین با اظهار اینکه دشمن همیشه در تلاش است تا از تعداد یاران انقلاب کم شود بر لزوم و بسیار واجب بودن مشارکت پرشور در انتخابات هشتم تیرماه تأکید کرد و گفت: همه ما باید از انقلاب اسلامی جانانه دفاع و حمایت کنیم که البته همیشه هم همین‌طور بوده مردم عزیز کشور همیشه در صحنه‌های حساس حضور دارند.

    طباطبایی تصریح کرد: شرکت‌نکردن در انتخابات به‌هیچ‌عنوان قابل‌جبران نخواهد بود و اینکه مردم رأی بدهند یا ندهند، همین‌طور به چه کسی رأی بدهند و چه کسی را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنند تفاوت زیادی دارد و تأثیر آن را همه خواهیم داد؛ بنابراین باید به حضور در انتخابات بسیار ارزش و اهمیت داد.

    امام‌جمعه سلماس با اشاره به بیانات اخیر معظم له اضافه کرد: مشارکت بالا در انتخاب مسئول بعدی انعکاسی بسیار زیادی را خواهد داشت؛ پس بنابراین در انتخابات از همه مهم‌تر اول مشارکت و بعد انتخاب اصلح است.

    وی در پایان گفت: اگر مردم همیشه آگاه و با بصیرت ما به خدمات نظام اسلامی و به‌خصوص خدمات دولت شهید جمهور، رئیس‌جمهور عزیز کشورمان توجه داشته باشند، انگیزه‌ای برای حضور پر شور و حماسه‌آفرین آن‌ها در انتخابات و انتخاب یک فرد اصلح خواهد بود.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + چهار =