×
×

فرماندار سلماس:
مردم نقش مهمی در برگزاری انتخابات گسترده دارند

  • کد نوشته: 3612
  • ۱۹ خرداد
  • ۰
  • فرماندار سلماس گفت: اصولاً نقش مردم در تحقق عینی جهاد تبیین و برگزاری یک انتخابات پرشور، بسیار اساسی و مهم است.
    مردم نقش مهمی در برگزاری انتخابات گسترده دارند

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، نشست خبری فرمانداری با اصحاب رسانه با محوریت انتخابات به ریاست ذبیح اله کاظمی فرماندار و با جمعی از اعضای شورای اداری و حوزه قضایی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس برگزار شد.

    ذبیح اله کاظمی فرماندار سلماس در این نشست خبری اظهار کرد: نقش مردم و اقشار مختلف جامعه در برگزاری یک انتخابات پرشور و تحقق عینی جهاد تبیین بسیار اساسی است و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان مسیر شناسایی و حل مشکلات و نیز پیشرفت کشور را سرعت داد.

    وی افزود: طبق بررسی‌ها؛ روزانه میلیون‌ها پیام و محتوای رسانه‌ای فارسی در رسانه‌های بیگانه، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شود که عمده این تولیدات علیه نظام و انقلاب اسلامی است.

    کاظمی بیان کرد: این عملیات رسانه‌ای برای اداره‌سازی غلط از وضعیت کشور صورت می‌گیرد و اگر در این شرایط دستاوردها و خدمات نظام را دقیق و درست بیان کنیم، می‌توانیم دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

    فرماندار سلماس ادامه داد: از مسئولان اجرایی در همه سطوح شهرستان انتظار می‌رود که در امر اطلاع‌رسانی پیشرفت‌های شهری شهرستانی اهتمام بیشتری داشته باشند.

    وی همواره با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی درباره فرایند انتخابات به آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های مختلف اطلاع‌رسانی مانند رسانه‌های گوناگون، فضای مجازی و تبلیغات محیطی برای آماده‌سازی افکار عمومی نسبت به انتخابات پیش رو باید بهره گرفته شود و فضای گفت‌وگو در کشور حول محور گفتمان پیشرفت شکل بگیرد.

    کاظمی همچنین درباره عملکرد ستاد انتخابات شهرستان سلماس گفت: اقدامات خوبی در فرایند انتخابات در این شهرستان صورت‌گرفته است و تمامی اقدامات ما در عرصه انتخابات باید مطابق قانون مصوب باشد.

    اصغر حمیدی رئیس دادگستری سلماس نیز در این نشست خبری بر ضرورت توجه به انتخاب افراد برای فعالیت در شعب اخذ رأی تأکید کرد و اظهار داشت: انتخابات را خود مردم در قالب هیئت‌های نظارت و اجرایی برگزار می‌کنند و توصیه می‌شود در انتخاب اعضای شعب توسط هیئت‌های اجرایی نهایت دقت لحاظ شود و عوامل اجرایی تسلط کاملی بر قانون انتخابات و ضوابط برگزاری داشته باشند.

    حمیدی رعایت اصل بی‌طرفی توسط مسئولان و عوامل اجرایی انتخابات را ضروری و خط‌قرمز در انتخابات بیان کرد و گفت: ستاد انتخابات در شهرستان نقطه کانون مرکزی ایجاد آرامش و سلامت است و همه اعضای ستاد انتخابات موظف هستند که اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

    وی گفت: اساساً و در حالت کلی دو راهبرد برای انتخابات مطرح شده است یکی مشارکت حداکثری در انتخابات و یکی هم پایبندی به قانون است که خیلی مورد تأکید قرار گرفته و همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه در کل دنیا باید به نمایش در بیاید.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 14 =