×
×

دوره کارآفرینی در سلماس برگزار شد

  • کد نوشته: 3299
  • ۳۱ اردیبهشت
  • ۰
  • اولین دوره تخصصی کارآفرینی با مربیگری رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس برگزار شد.
    دوره کارآفرینی در سلماس برگزار شد

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، دوره تخصصی کارآفرینی با مربیگری رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با ارائه گواهینامه معتبر در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس و برگزار شد.

    علی نجیب فر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سلماس در این دوره کارآفرینی گفت: در مجموع کارآفرینی و توسعه‌دادن آن با ارتقا کیفیت وضعیت اقتصادی جامعه به همراه خواهد بود، همانند ایجاد یک محصول ابتکاری که وضعیت موجود زندگی روزمره را می‌تواند به تغییرات اجتماعی به چالش بکشد.

    وی با اشاره به اینکه کارآفرینی یک نوع تغییری است که لازمه آن ریسک‌کردن بر سر مسائلی است که افراد به طور معمول در شروع یک تجارت جدید با آن‌ها مواجه می‌شوند افزود: این مسائل بیشتر مواقع از نوع فاکتورهایی که از ارزش‌های معمول اقتصادی هستند به شمار می‌رود؛ چون کار ماهیتی اساساً شامل ارزش‌های اقتصادی می‌شود و چندبعدی دارد که مسئله اقتصادی تنها بخشی از آن است.

    رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: شروع یک کسب‌وکار یا تجارت برای تأمین نیازهای اجتماعی یا سودآوری می‌توان گفت فرایند کارآفرینی است. به‌عبارت‌دیگر کارآفرینی به معنی تبدیل نوآوری و فناوری به محصول یا خدمات قابل‌استفاده توسط عموم مردم است. هر چند که در اجرا و خلق یک ایده نوعی ریسک وجود دارد، پس بنابراین عصارهٔ و جوهر کارآفرینی پذیرفتن این خطر و ریسک است.

    نجیب فر تصریح کرد: اصولاً شش عامل کلیدی برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین وجود دارد که عبارت است از شناخت هدف، داشتن افق، به‌کارگیری خلاقیت‌های ذهنی، جامعه‌گرا و جامعه‌پذیر بودن، ابتکار، ریسک‌پذیر بودن و داشتن امید، شهامت، واقع‌بینانه برخوردکردن با تفاوت بین فرصت‌ها و خلاقیت‌ها.

    وی با اشاره به‌ضرورت و اهمیت کارآفرینی گفت: کارآفرینی مزایای زیادی دارد و همچنین از جنبه‌های مختلف بر زندگی افراد تأثیرگذار است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها دادن هویت اجتماعی و شخصیتی خاص به کارآفرین است که این امر باعث افزایش عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس و در نهایت باعث افزایش رضایت از زندگی در افراد می‌شود.

    رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای بیان کرد: کارآفرینی را نمی‌توان یک امر معمولی دید؛ بلکه فراتر از شغل و حرفه است، می‌توان گفت یک شیوه زندگی است. کارآفرینان تنها به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید فکر نمی‌کنند؛ بلکه با تفکر، تحرک و فرهنگ لازم دست به تخریب خلاق می‌زنند تا از دل ویرانه‌های کهن بنای رفیع آبادانی و پیشرفت را برافرازند.

    نجیب فر در آخر اظهار داشت: کامیابی در دنیای امروز برای جوامعی است که بین منابع کارآفرینی، انسانی کمیاب و قابلیت‌های مدیریتی خود رابطه معنی‌داری برقرار سازد، جامعه‌ای می‌تواند در مسیر توسعه، حرکت با شتابی داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم، منابع انسانی خود را به مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × پنج =