×
×

امام‌جمعه سلماس:
تبلیغ برای فرزندآوری جهاد است

  • کد نوشته: 3292
  • ۲۸ اردیبهشت
  • ۰
  • امام‌جمعه سلماس گفت: تبلیغ برای فرزندآوری یک نوع جهاد است، تبلیغات فرهنگی و فضاسازی محیطی و رسانه‌ای برای فرزندآوری موردتوجه قرار گیرد.
    تبلیغ برای فرزندآوری جهاد است

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه سلماس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) ضمن تبریک دهه کرامت گفت: توجه همه مسئولان بیش از سایر اقشار به کرامت انسانی می‌بایست بیشتر باشد، دهه کرامت بهترین فرصت برای تمرین اکرام انسان‌ها است. حضرت شمس الشموس امام رضا علیه‌السلام توانست با علم، عمل و مهربانی دل‌ها را به‌سوی خود جذب کند اگر چه همه امامان مهربان هستند؛ اما رأفت امام رضا مشهود است.

    وی با اشاره به جوانی جمعیت افزود: موضوع جمعیت جوان یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت در هر جامعه‌ای است، متأسفانه علی‌رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب از سال ۹۰ تا به امروز در این زمینه حرکت جدی و عملی انجام نگرفته است.

    امام‌جمعه سلماس اظهار داشت: والدین باید در عرصه جوانی جمعیت زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان فراهم و تشویق کنند و هیچ‌گونه شرایط دشواری برای جوانان تحمیل نکنند، باید فرهنگ قناعت و ساده‌زیستی را نیز در جامعه ترویج داد.

    طباطبایی تأکید کرد: تبلیغ برای فرزندآوری یک نوع جهاد است، تبلیغات فرهنگی و فضاسازی محیطی و رسانه‌ای برای فرزندآوری موردتوجه قرار گیرد.

    وی گفت: همه با علی‌رغم اینکه به اهمیت این موضوع واقف هستیم؛ اما نرخ باروری و رشد جمعیت در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته است، به‌طوری‌که میزان زادوولد از دهه هشتاد تا به امروز در کشور کم شده است.

    خطیب جمعه سلماس بیان کرد: سالروز فتح خرمشهر و سوم خرداد را در پیش رو داریم، رزمندگان با ایثار و بافضیلت برای ایران عظمت و قدرت آفریدند و امام راحل از این اقدامات رزمندگان بسیار خشنود شدند.

    طباطبایی عنوان کرد: حماسه طوفان الاقصی امروز از ثمرات عملیات الگو آفرین بیت‌المقدس است که ایران اسلامی در آن قدرت فرماندهی خود را در هدایت گسترده‌ترین، پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات موشکی و پهپادی به نمایش گذاشت.

    وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی با اشتباه محاسباتی در حمله به کنسولگری ایران اسلامی، با عملیات وعده صادق در سوگ شکستن تاروپود شکست‌ناپذیری خودنشست، خاطرنشان کرد: امروزه بشر تقریباً انواع و اقسام جنگ‌ها از جمله جنگ سرد، سخت و نرم تجربه کرده است.

    امام‌جمعه سلماس گفت: اکنون در جنگ ادراکی و هم شناختی قرار داریم که دشمن باهدف ایجاد اختلال در محاسبات و تصمیمات ما درصدد پیروزی در جنگ اراده‌ها است. ما با شهدا معاصر بودیم و ایثار، جهاد و شهادت، ایستادگی و گره‌گشایی‌های آنان در مقابل قدرت‌ها را دیدیم؛ اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح و بِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 4 =