×
×

امام‌جمعه سلماس:
دختر در نگاه اسلام هدیه الهی است

  • کد نوشته: 3212
  • ۲۱ اردیبهشت
  • ۰
  • امام‌جمعه سلماس گفت: دختر در نگاه اسلام هدیه اللهی، کریم و بزرگوار است، دختران از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند.
    دختر در نگاه اسلام هدیه الهی است

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سلماس پیام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه سلماس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) اظهار داشت: ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را گرامی می‌داریم، زن و دختر در نگاه اسلام هدیه اللهی، کریم و بزرگوار است از دختران درخواست می‌شود برای الگوگیری دنبال شرق و غرب نباشند و از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند.

    وی افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) کامل‌ترین الگو برای تمامی دختران مسلمان خصوصاً ایران اسلامی هستند. حضرت معصومه (س) فرزند امام موسی بن جعفر (ع) یکی از الگوهای مصداق یافته اندیشه اسلامی در رابطه با زن است که حجتی به یادگار برای انسان‌ها و انسانیت است.

    امام‌جمعه سلماس گفت: امروز جاهلیت مدرن و دنیای غرب هویت و کرامت زنان را به نگاه ابزاری و منفعت‌طلبانه به زن با فرهنگ برهنگی مورد هدف قرار داده؛ ولی اسلام با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از کرامت، هویت و جایگاه زن و دختر دفاع می‌کند.

    طباطبایی با اشاره به مسئله فلسطین گفت: امروز جنایات وحشیانه اسرائیل باعث شده تا صدای دنیا را بلند شود. شکی نیست مهم‌ترین مسئله جهان اسلام، مسئله فلسطین و غزه است شدیدترین جنایات توسط رژیم منحوس و کودک کش اسرائیل با حمایت آمریکای جنایت‌کار و سکوت مجامع بین‌المللی، مدعیان دروغین حقوق بشر اتفاق می‌افتد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: درخواست نمایندگان کنگره آمریکا جهت توقف ارسال سلاح به اسرائیل غاصب، فرار ناو هواپیما بر آمریکایی از دریای سرخ و قطع رابطه تعدادی از کشورهای جهان با رژیم صهیونیستی نشانه زوال و نابودی اسرائیل جنایت‌کار است.

    خطیب جمعه تصریح کرد: این قطع ارتباط نشان می‌دهد مردم مسلمان جهان حامی مردم مظلوم و بی‌پناه غزه هستند، مسلمانان در جهان اسلام و حتی در قلب آمریکا و اروپا نسبت به ظلم روزافزون استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش اسرائیل با راه انداختن راهپیمایی و تحصن و اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه اعتراض کردند که باید بایدن پاسخگوی این جنایت‌ها باشد.

    طباطبایی بیان کرد: در کل موضع جمهوری اسلامی ایران دفاع از مظلومان است، لذا رهبر معظم انقلاب فرمود: حج امسال حج برائت است، امسال نه فقط در عرفات بلکه در همه ایام و جای‌جای مناسک حج برائت از مشرکین طنین‌انداز خواهد شد.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + 18 =