×
×

برگزاری آیین افتتاح نخستین کودکستان در سلماس

  • کد نوشته: 3059
  • ۶ اردیبهشت
  • ۰
  • آیین افتتاح نخستین کودکستان «گل‌گندم» زیر نظر سازمان تعلیم‌وتربیت کودک وزارت آموزش‌وپرورش در شهرستان سلماس برگزار شد.
    برگزاری آیین افتتاح نخستین کودکستان در سلماس

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، مراسم افتتاح نخستین کودکستان «گل‌گندم» زیر نظر سازمان تعلیم‌وتربیت کودک با حضور فرماندار، مدیر آموزش‌وپرورش و با جمعی از مدعوین برگزار شد.

    قاسم میرزالو مدیر آموزش‌وپرورش سلماس در این آیین گفت: باید تلاش شود ابعاد و ساحت‌های مختلف آموزشی و تربیتی در کودکستان‌ها مانند مدارس موردنظر قرار گرفته و نوآموزان از این فضای مطلوب بهره لازم را ببرند.

    وی گفت: آموزش‌وپرورش با برنامه‌ریزی مدون و یک نگاه انگیزشی در تلاش است که با ارزیابی دقیق، نسل باعزت و اقتدار با تأکید بر هویت ملی و دینی را پایه‌ریزی کند.

    میرزالو افزود: نقشی که در این محل شکل می‌گیرد تا پایان عمر همراه نوآموزان خواهد بود پس دارای اهمیت و جایگاه والایی است.

    مدیر آموزش‌وپرورش سلماس با بیان اینکه کودکستان‌ها پیش از این تحت مدیریت سازمان‌های مختلف اداره می‌شد گفت: بعد از واگذاری مدیریت کودکستان‌ها به وزارت آموزش‌وپرورش و تطبیق مجوزهای تأسیس، هم اکنون تطبیق مجوز فعالیت کودکستان‌ها در سراسر کشور در حال انجام است.

    وی ادامه داد: دوره کودکی از مهم‌ترین دوران زندگی است. کودکان در این سن تقلید می‌کنند و به دلیل اینکه ذهن باز و روحیه حساس دارند، هر چه می‌بینند به‌سرعت یاد می‌گیرند. این محیط‌ها مرجع بسیار خوبی برای آموزش‌وپرورش کودکان هستند. اساساً کودکستان‌ها هستند که کودکان را برای ورود به مدرسه آماده می‌کنند. سرمایه‌گذاری روی کودکان ۳ تا ۷ سال برای یک‌عمر کودک است؛ زیرا در این ۴ سال رشد شخصیت اصلی کودک شکل می‌گیرد.

    قاسم میرزالو بیان کرد: مهم‌ترین تأثیر کودکستان بر کودکان، تقویت روابط اجتماعی است. تقویت مهارت‌های ارتباط با دیگران در سنین پایین از اهمیت به سزایی برخوردار است. کودکستان طوری کودکان را تربیت می‌کند که بتواند به‌تنهایی کارهای شخصی خود را انجام دهد و به والدین وابسته نباشد .

    مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان اظهار کرد: معمولاً بعد از خانواده، کودکستان و پیش‌دبستانی اولین نهاد آموزشی است که کودکان در آن حضور می‌یابند و در آن می‌آموزند چطور با هم سن و سالان و مربیان خود ارتباط برقرار کنند. کودکانی که در سن ۲ تا ۴ سالگی در این محیط‌ها اوقات خود را می‌گذرانند ضریب هوشی و مهارت ارتباطی بالاتری دارند و در هنگام رفتن به مدرسه آموزش‌پذیری بالاتری دارند. آموزش کودکان در کودکستان باعث می‌شود که کودکان خلاق‌تر و دامنه لغات آن‌ها وسیع‌تر و قوه تخیل فراتری داشته باشند.

    وی گفت: این فضاها یک محیط شاد و دوستانه است که اضطراب کودکان را کاهش می‌دهد؛ زیرا وقتی کودکان در محیط جدید قرار می‌گیرند دچار ترس و اضطراب می‌شوند. آمادگی کودکان برای رفتن به مدرسه از بروز بسیاری از اختلالات یادگیری و مشکلات رفتاری جلوگیری می‌کند؛ زیرا کودکانی که تابه‌حال کودکستان نرفته‌اند در زمان حضور در مدرسه با استرس و واکنش‌های روحی مواجه می‌شوند.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − 2 =