×
×

برگزاری جلسه ماهانه شبکه نیکوکاری در سلماس

  • کد نوشته: 2893
  • ۳۰ فروردین
  • ۰
  • جلسه ماهانه هم‌اندیشی و تعامل شبکه نیکوکاری با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مسجد باب‌الحوائج شهرستان سلماس برگزار شد.
    برگزاری جلسه ماهانه شبکه نیکوکاری در سلماس

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، جلسه ماهانه هم‌اندیشی و تعامل شبکه نیکوکاری با حضور مسئولین استانی، شهرستانی، رئیس مراکز نیکوکاری و تشکل‌های مردمی استان آذربایجان غربی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مسجد باب‌الحوائج شهرستان سلماس برگزار شد.

    علی حاجی‌زاده رئیس مراکز نیکوکاری و تشکل‌های مردمی استان آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اهمیت شبکه نیکوکاری گفت: این مرکز باهدف شناسایی نیازمندان واقعی و استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در کمک‌رسانی به مردم بستر مناسبی برای توسعه بیشتر حمایت از نیازمندان را فراهم می‌کند.

    وی با بیان اینکه با تبادل نظر و هم‌فکری، برنامه‌های مراکز نیکوکاری به نحو احسن و با سرعت بیشتری تحقق پیدا می‌کند، افزود: یکی از ارکان کمیته امداد مشارکت مردم است که مراکز نیکوکاری می‌تواند این مشارکت‌ها را به حداکثر برساند و از ظرفیت نیکوکاران به نفع محرومان بهره بگیرد.

    حاجی‌زاده در ادامه اظهار کرد: حل مسائل مردم، دستگیری از نیازمندان و رواج‌یافتن فرهنگ مواسات و همدلی، امروز هم برای همه جوامع بشری، به‌ویژه جوامع اسلامی و کشور ما، اهمیتی اساسی دارد که اگر از آن غفلت شود، زمینه‌های جلب رحمت پروردگار مهربان محدود می‌شود. در مقابل، نهادینه‌شدن روح احسان و برادری، فرصت را برای جاری‌شدن باران تفضلات الهی فراهم می‌کند، برادری‌ها را تعمیق می‌بخشد و در پرتو این همدلی و برادری، انسجام اجتماعی را در بزنگاه‌ها افزایش می‌دهد.

    رئیس مراکز نیکوکاری و تشکل‌های مردمی استان آذربایجان غربی عنوان کرد: حمایت از نیازمندان و تجربه می‌تواند انگیزه‌ای برای بهتر زندگی‌کردن برای دیگران باشد. این تجربه ممکن است افراد را ترغیب کند تا اشتراک گذاشتن داشته‌های مالی، فرهنگی، عاطفی و مهارتی خود را به‌عنوان یک ارزش اجتماعی دیده و اقدام در راستای آن را بیش‌ازپیش مدنظر قرار دهند.

    مهدی خضرلو رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس نیز در این جلسه بیان کرد: مردم نیکوکار و نوع‌دوست سلماس از دیرباز در دستگیری و کمک به محرومین زبانزد خاص و عام بوده‌اند و چندین بار بسته‌های کمک‌های مؤمنانه بین نیازمندان توزیع کرده‌اند. حمایت از نیازمندان باعث ایجاد عزت‌نفس در میان آنان و احساس ارزشمندی می‌شود. این احساس به افزایش روحیه و انگیزه آن‌ها برای ادامه زندگی منجر می‌گردد، یا در نگاهی وسیع‌تر، می‌تواند آنان را نسبت به بهبود وضعیتشان امیدوار و ساعی کند. بی‌تردید ارتقای شرایط اقتصادی اقشار نیازمند در هر اجتماع، به ایجاد یک جامعه مالی مستقل و پایدار کمک می‌کند.

    وی در آخر بیان کرد: کمک‌کردن، روحیه انسانی فرد را تقویت می‌کند. این تجربه می‌تواند به رشد احساس مسئولیت اجتماعی و ارتباط انسانی کمک کند و به افزایش همدلی و همبستگی در جامعه منجر شود. باتوجه‌به اثرات مثبتی که کمک به نیازمندان دارد، این عمل به‌عنوان یک ارزش انسانی و اجتماعی بسیار ارزشمند است که همواره باید به آن توجه شود و ترویج شود.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × چهار =