×
×

تجلی حضور مردم سلماس در راهپیمایی روز قدس

  • کد نوشته: 2617
  • ۱۷ فروردین
  • ۰
  • امروز هم‌زمان با سراسر کشور بار دیگر مردم سلماس در حرکتی هماهنگ و گسترده با برگزاری راهپیمایی پرشور و انقلابی و با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.
    تجلی حضور مردم سلماس در راهپیمایی روز قدس

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، امروز ۱۷ فروردین‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور بار دیگر مردم سلماس در حرکتی هماهنگ و گسترده با برگزاری راهپیمایی پرشور و انقلابی و با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.

    مردم سلماس ساعت ۱۱ صبح در مقابل مسجد جامع قرار گذاشته بودند تا با مشت‌های گره‌خورده و با ظاهری متفاوت خشم و نفرت خود را علیه استکبار جهانی به نمایش بگذارند.

    لحظه قرار فرامی‌رسد و تجمع‌کنندگان که هر لحظه بر جمعیت آنان نیز افزوده می‌شد، پلاکاردهایی با مضامین دفاع از مردم مظلوم فلسطین و همچنین با دردست‌داشتن تصاویر مقام معظم رهبری، شهید قاسم سلیمانی، پرچم فلسطین خواستار نابودکردن غده سرطانی رژیم صهیونیستی شدند.

    راهپیمایی‌کنندگان از بزرگ و کوچک و زن و مرد با حمل پرچم‌های حزب‌الله و فلسطین و پلاکاردهایی در محکومیت حمله به سرزمین‌های اشغالی هم‌نوایی و همدلی خود را بار دیگر با مردم فلسطین به تصویر کشیدند.

    در همان ساعت‌های ابتدایی صبح و درحالی‌که آسمان نگین سلماس را ابرها پوشانده بود، می‌شد دسته‌های مختلف مردمی را دید که به سمت مصلی امام خمینی (ره) در حال حرکت بوده و شوروشوق و امید از چهره‌هایشان موج می‌زد.

     مصلی سلماس کانونی شده بود که همه را به سمت خود می‌کشید، مردان و زنان، پیر و جوان با لباس و ظاهری متفاوت همه از مسیرهای مختلف حرکت کردند تا به مقصد مشترک یعنی مصلی برسند.

    سلماسی‌ها برای حمایت از مظلومان دوباره به میدان آمده‌اند
    سلماسی‌ها برای حمایت از مظلومان دوباره به میدان آمده‌اند، جوانان و نوجوانان ولایت‌مدار و انقلابی در راهپیمایی روز قدس زیبایی خاصی به جمعیت بخشیده و عظمت این روز را دوچندان کرده است، عقربه‌های ساعت در حرکت‌اند و هر لحظه به ساعت ۱۱ نزدیک می‌شویم، جمعیت هم روبه‌افزایش است و اطراف مسجد جامع و خیابان‌های اطراف مملو از جمعیت است، اما همچنان مردمانی از دوردست به سمت مصلی امام خمینی (ره) همچون قطره‌ای که می‌رود تا به دریای جمعیت بپیوندد در حرکت‌اند.

    کم‌کم صدای تیک‌تاک عقربه‌ها نوید ساعت ۱۱ را می‌دهد و صدای بلندگوها مردم را برای حرکت در مسیر هدایت می‌کند، حالا فریادهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «ما ملت امام حسینیم» و… در محل طنین‌انداز شده است، این فضا مرا به سال‌هایی برد که ملتی با همین شعارها توانست چشم استکبار را در منطقه کور کند و طاغوت را که پایگاهی برای آمریکا و عواملش در ایران بود از کشور براند. راهپیمایی‌کنندگان شعارهای کوبنده مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم، قدس قدس آزاد باید گردد، فلسطین فلسطین حمایتت می‌کنیم را سردادند.

    حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در راهپیمایی ملموس بود
    بسیاری در راه ایستاده بودند و به جمعیت می‌پیوستند، امروز دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها هم آمده بودند، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیسشان شنیدن داشت، با همه وجودم مشتی که از طرف این قشر بر دهان رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل، می‌خورد را می‌دیدم.

    همچنین پلاکارد نوشته‌هایی نیز با مضامین (روز قدس، روز حیات مجد و اسلام است)، (مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل) در دست راهپیمایان مشاهده می‌شد.

    در راهپیمایی روز قدس امسال، برخی نوجوانان نیز به چشم می‌خوردند که علاوه بر آنکه پرچم مقدس جمهوری اسلامی را روی دوش خود انداخته بودند، نقش این پرچم مقدس را روی صورتشان نیز نقاشی کرده و جلوه‌ای زیبا به مراسم بخشیده بودند.

    امروز مردم سلماس بار دیگر ثابت کردند که بدون تردید اصلی‌ترین عامل قدرت جمهوری اسلامی ایران که چون سدی آهنین در برابر زیاده‌خواهان، دشمنان و رژیم‌های سلطه محکم و استوار ایستاده‌اند، مردم فهیم و قهرمان این سرزمین الهی هستند.

    حضور خانواده‌های ولایت‌مدار

    بانوان سلماسی نیز درحالی‌که با کودکان خود در این راهپیمایی شرکت کرده بودند صحنه‌های کم‌نظیری از حضور حماسی خود در عرصه انقلاب در شهر سلماس رقم زدند.

    حضور مردم مؤمن و انقلابی به‌ویژه خانواده‌هایی که به‌صورت گروهی در این راهپیمایی شرکت کردند از جلوه‌های راهپیمایی سلماس است.

    «فلسطین» مرز بین حق و باطل است

     به گزارش سلماس پیام، آنچه امروز در فلسطین اشغالی و به طور خاص در غزه می‌گذرد به یک دغدغه جهانی بدل شده است، اسرائیل با پشتیبانی دولت‌های استعمارگر که روزگاری نه‌چندان دور با نشان‌دادن چنگ و دندان و با روحیه تبعیض و نژادپرستی کل جهان را استثمار کرده بودند، امروز طی ۶ ماه دست خود را به خون بیش از ۱۰۰ هزار زن و کودک فلسطینی آغشته کرده و همچنان نیز حمایت‌های مختلف را دریافت می‌کند. سنت الهی اما معطل نمی‌ماند، مردم نیز در عمق تاریکی نور را تشخیص می‌دهند همان‌طور که امروز افکار عمومی جهان و ملت‌های آزاده در برابر ظلم و ستم اسرائیل به پاخاسته است.

    مردم سلماس برای حمایت از آرمان قدس به میدان آمدند

     راهپیمایی روز قدس رمضان المبارک ۱۴۴۵ در سلماس با حال و هوا و شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و جنایات سنگین علیه کودکان و غیرنظامیان و شروع نسل‌کشی در غزه، خشم و خروش مسلمانان جهان و شهرستان سلماس این مسئله را تشدید کرده است و امسال شاهد برگزاری راهپیمایی روز قدس با شور و حضور متفاوت مردمی در سلماس بودیم.

    دوره قلدری صهیونیست‌ها گذشته است
    به گزارش سلماس پیام، اگر روزگاری اسرائیل می‌توانست با قلدری دولت‌های بی‌غیرت عرب را در برابر وحشی‌گری‌های خود ساکت کند امروز دوره این اتفاق گذشته است. موضوع فلسطین یک قضیه انسانی است و مختص ما در منطقه خاورمیانه نیست، مردم جهان به‌خوبی در این زمینه موضع‌گیری کرده‌اند و ان‌شاءالله به‌زودی شاهد این امر خواهیم بود که مردم بتوانند دولت‌های خود را راضی کنند که پول و سرمایه خود را به‌پای اسرائیل نریزند.

    ضربات وارد شده به رژیم صهیونیستی غیر قابل جبران است

     مردم ولایت‌مدار شهرستان سلماس هم‌زمان با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی روز قدس، جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرده و اعلام کردند که مثل همیشه کنار مردم فلسطین هستند. در مسیرهای منتهی به محل تجمع، غرفه‌های مختلفی برپا شده و برنامه‌های جذاب جنبی از جمله غرفه نقاشی کودکان، گروه‌های سرود و پرده‌خوانی اجرا شد که مورد استقبال روزه‌داران مؤمن قرار گرفت.

    موضوع فلسطین محدود به کشورهای عربی و یا جهان اسلام نیست، روزگاری کشورهای عربی می‌گفتند موضوع فلسطین موضوع دول عربی است؛ اما با این شعارها نتوانستند کاری از پیش ببرند؛ بلکه خیلی زود به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفتند، امروز فریاد آزادی فلسطین از لسان همه جهان بر می‌آید، زن و مرد آزاده‌ای که با وجود آگاهی از توحش پلیس آمریکا کف خیابان می‌آیند و توقف جنگ در غزه را مطالبه می‌کنند برادران و خواهران همان زن فلسطینی هستند که بر روی خرابه‌های خانه‌اش در غزه ایستاده و فریاد می‌زند که دست یاری خدا از غیب بر ما خواهد رسید.

     امروز دشمن شماره یک اسرائیل افکاری هستند که به اوج جنایت‌کاری این رژیم آگاه شده‌اند و با وجود رسانه آن‌ها دیگر به‌راحتی در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس کوتاه نخواهند آمد و به امید خدا همان رسانه‌ای که صهیونیست‌ها آن را به جهت تسخیر جهان به دست گرفته بودند موجب فروپاشی‌شان خواهد شد.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 5 =