×
×

۱۶ سری جهیزیه به نوعروسان سلماسی اهدا شد

  • کد نوشته: 2329
  • ۲۰ اسفند
  • ۰
  • مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس گفت: ۱۶ سری جهیزیه باهدف ترویج امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت به نوعروسان نیازمند تحت پوشش این نهاد در این شهرستان اهدا شد.
    ۱۶ سری جهیزیه به نوعروسان سلماسی اهدا شد

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلماس پیام، هم‌زمان با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و در راستای تشویق و ترویج فرزندان مددجو به ازدواج آسان و افزایش جمعیت و فرستادن نوعروسان تحت حمایت به خانه بخت، تعداد ۱۶ سری جهیزیه دیگر که از محل اعتبارات دولتی کمیته امداد تهیه گردیده و به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس با حضور رئیس کمیته امداد و همکاران این اداره در محل جلوی درب کمیته امداد این شهرستان اهدا گردید.

    مهدی خضرلو مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس در حاشیه این آیین گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سلماس در طول سال ۱۴۰۲ در راستای کمک به ازدواج آسان مددجویان با مشارکت سپاه پاسداران، مراکز نیکوکاری و خیرین تعداد ۱۲۵ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، تلویزیون LED، اجاق‌گاز، لباسشویی، جاروبرقی با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال اهدا نموده است.

    وی بیان کرد: هر سری از این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی بود که از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین شده است.

    مدیر کمیته امداد سلماس گفت: نهادینه‌کردن ازدواج آسان، تشویق جوانان برای ازدواج به هنگام و کمک به نوعروسان نیازمند برای تشکیل زندگی از اهداف این برنامه است. ازدواج زیربنای زندگی سالم و ترویج فرهنگ ازدواج آسان به‌عنوان یکی از اهداف و برنامه‌های اساسی کمیته امداد محسوب می‌شود. ازدواج به‌عنوان راه‌حلی اجتماعی و پسندیده برای سامان‌دادن و ثبات بخشیدن به زندگی و اهرمی برای رهایی از گناه و تباهی است.

    خضرلو همچنین در ادامه اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم توانایی ازدواج جوانان گاه جبران‌ناپذیر است. مشکلات مالی برای شروع زندگی که دختران و پسران را از تشکیل زندگی منصرف می‌کند. از جمله این مشکلات می‌تواند به عدم توانایی در تأمین جهیزیه باعث به‌تعویق‌افتادن این امر مهم می‌شوند. ازآنجایی‌که ازدواج جوانان امر بسیار مهم است و خیرین به کمک به جوانان برای ازدواج اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. کمک به ازدواج جوانان هم در قالب تهیه جهیزیه برای دختران برنامه‌ریزی می‌شود.

    وی با بیان اینکه تأمین جهیزیه نوعروسان یکی از سرفصل‌های کاری این اداره است خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و حمایت کمیته امداد نسبت به تأمین جهیزیه برای نوعروسان اقدام شده است. کمک به تأمین جهیزیه و ازدواج دختران این فرصت را می‌دهد که در یک امر خیر و خداپسندانه شریک باشیم و از طرفی جامعه‌ای سالم داشته باشید. اگر تمایل داریم جامعه‌ای بهتر داشته باشیم؛ بهتر است با اعمالی همچون اهدای جهیزیه به ازدواج جوانان کمک کنید.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده − یازده =