×
×

در راستای بازگشایی مرز کوزه رش سلماس:
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از مرز کوزه رش بازدید کرد

  • کد نوشته: 1911
  • ۱۰ بهمن
  • ۰
  • مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی به همراه فرماندار سلماس از پایانه مرزی کوزه رش بازدید کردند.
    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از مرز کوزه رش بازدید کرد

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سلماس پیام، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی به همراه فرماندار شهرستان سلماس از محل احداث پایانه مرزی کوزه رش این شهرستان بازدید و زیرساخت‌های حمل‌ونقلی محل مذکور مورد ارزیابی قرار گرفت.

    هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲٫۱۰٫۲۴ به پیشنهاد کارگروه موضوع تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ نقطه مرزی کوزه رش در استان آذربایجان غربی به‌عنوان راه مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر تصویب شد.

    ذبیح اله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس در این بازدید اظهار داشت: به‌طورقطع با بهره‌برداری از پایانه مرزی کوزه‌رش – گلینجک که به همت استاندار آذربایجان غربی و پس از تصویب در کار ویژه مرز با توجه ویژه وزیر کشور و بررسی‌های لازم در کمیسیون تخصصی مربوطه در دولت در مراحل نهایی تصویب در هیئت دولت قرار دارد، اقتصاد این منطقه مهم، رنگ و لعاب درخشان‌تری به خود خواهد گرفت.

    وی افزود: شهرستان سلماس به جهت داشتن مرز مشترک با ترکیه که با بهره‌مندی از این ظرفیت می‌تواند مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری در منطقه را ریشه‌کن کند و کوزه رش به‌عنوان منطقه‌ای که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر سلماس، ۱۲۵ کیلومتری ارومیه، ۲۰۰ کیلومتری تبریز و ۱۴۲ کیلومتری شهر وان ترکیه قرار گرفته، می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد تحول اقتصادی در ایران اسلامی، آذربایجان غربی و این شهرستان باشد.

    فرماندار سلماس بیان کرد: امروزه یکی از ظرفیت‌های بالقوه هر کشوری برای توسعه اقتصادی، استفاده از پتانسیل مرزهای مناطق مجاور با کشورهای همسایه است که بدین منظور مرز کوزه‌رش سلماس را می‌توان به‌عنوان مستعدترین مرزهای رسمی استان قلمداد نمود که خوشبختانه با رویکرد مثبت و جهادی دولت سیزدهم در این زمینه موجبات تحقیق آرزوی چندین ساله مردم فهیم شهرستان سلماس به سرانجام رسید و نهایتاً با توافق دو کشور بازگشایی مرز کوزه‌رش رسماً به تصویب طرفین رسید.

    کاظمی گفت: پس از نگاه ویژه مدیران ارشد ملی دولت سیزدهم به موضوع، تلاش‌های بی‌وقفه استاندار ولایی و جهادی استان آذربایجان غربی بازگشایی مرز رسمی کوزه‌رش در جلسه هیئت دولت به تصویب رسیده است که مراتب جهت سیر سایر مراحل عملیاتی کار، بلافاصله به دستگاه‌های زیربط اجرایی آن در داخل کشور ارجاع داده شده است.

    وی تحقق این امر، ضمن ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و توسعه، آبادانی و شکوفایی این خطه از ایران اسلامی، زمینه توسعه صادرات و افزایش ترانزیت کالا و تسهیل دسترسی از مسیر آذربایجان غربی به اروپای شرقی، غربی و آفریقا، دسترسی به بندر استراتژیک مرسین و دریای سیاه و مدیترانه را افزایش داده و خواهد توانست در رسیدن به اهداف اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه مؤثر واقع شود.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 4 =