×
×

فرماندار سلماس خبر داد:
پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به متقاضیان سلماسی

  • کد نوشته: 1915
  • ۷ بهمن
  • ۰
  • فرماندار سلماس گفت: تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به متقاضیان سلماسی پرداخت شده است.
    پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به متقاضیان سلماسی

    ذبیح اله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس در گفتگو با خبرنگار سلماس پیام گفت: در طول سال جاری ۸۱ فقره تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

    وی با بیان اینکه از این میزان ۲۸ فقره تسهیلات ازدواج، ۴۱ فقره تسهیلات فرزندآوری، ۱۲ فقره تسهیلات اشتغال به افراد واجد شرایط، پرداخت شده است، گفت: میزان مبلغ تسهیلات در مجموع ۱۳۷ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

    کاظمی افزود: ۳۷ تسهیلات ازدواج، ۴۵ تسهیلات فرزندآوری، ۱۰ تسهیلات مسکن روستایی و ۲۲ تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

    فرماندار سلماس ادامه داد: بحث «رشد جمعیت» و «کنترل جمعیت» دو مقولهٔ اساسی است که امروزه در مسائل اقتصادی و اجتماعی موردتوجه است. مؤلفهٔ اصلی توسعهٔ هر کشوری، جمعیت آن است. در هر کشوری اگر جمعیتش متعادل باشد، برنامه‌ریزی برای توسعه و تحقق شاخص‌های پیشرفت و رفاه آن راحت‌تر است. محور توسعه هم در کشورها معمولاً جمعیت جوان، پویا، بالنده و اهل کار و خلاقیت است و معمولاً این‌گونه جوامع، سرزنده و پویا هستند.

    وی عنوان کرد: تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری نیازمند ایجاد بسترهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناسب در جامعه و برای والدین است و باید به فراتر از پرداخت تسهیلات یا تبیین مزایای فرزند بیشتر در جامعه توجه کرد و با برنامه‌ریزی برای مشوق‌های مناسب و ترغیب ذهنی، زمینه را برای افزایش جمعیت در آینده فراهم کرد.

    کاظمی بیان کرد: باتوجه‌به شرایط موجود در جامعه، نیاز به محرکی اساسی برای ترغیب و تشویق پدر و مادرها به فرزندآوری است تا علاوه بر این که والدین، نسبت به بچه‌دارشدن ترغیب شوند، آن را فقط در داشتن یک یا دو بچه نبینند و به فرزندان بیشتر بیندیشند.

    فرماندار سلماس با بیان اینکه ازدواج به معنای کنار هم قرارگرفتن دو انسانی است که به لحاظ سنی به یک بلوغی رسیده‌اند و حالا باید برای مراحل بعدی زندگی خود را کامل کنند، افزود: ازدواج انسانی را که به لحاظ رشد فردی و عقلی برای آینده زندگی خود آماده شده است، با پیونددادن به همسر کامل و برای طی مسیر کمال و شکوفاشدن استعدادها در آینده زندگی آماده می‌کند.

    وی با اشاره به‌تصریح قانون به تأمین زمین و کمک به ساخت مسکن برای زوج‌های جوان افزود: این کار با همکاری دولت و وزارت راه و شهرسازی با جدیت دنبال خواهد شد تا دغدغه مسکن زوج‌های جوان تا حدود زیادی برطرف شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 2 =