×
×

بیمارستان خاتم‌الانبیاء سلماس به دستگاه لاپاراسکوپی تجهیز شد

  • کد نوشته: 1703
  • ۲۶ دی
  • ۰
  • رئیس بهداشت و درمان سلماس از خریداری و راه‌اندازی دستگاه لاپاروسکوپی در این بیمارستان خبر داد.

    بیمارستان خاتم‌الانبیاء سلماس به دستگاه لاپاراسکوپی تجهیز شد

    عباس اسماعیلی ثانی مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس در گفتگو با خبرنگار سلماس پیام گفت: با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی، دستگاه لاپاراسکوپی برای بیمارستان خاتم‌الانبیاء سلماس خریداری و به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس افزود: دستگاه لاپاروسکوپی برای انجام جراحی‌های داخل شکم (شامل برداشتن کیسه صفرا، ترمیم انواع فتق، برداشتن آپاندیس، انواع کیست تخمدان، بای‌پس معده و…) به روش بسته استفاده می‌شود.

    وی به مزایای جراحی به روش لاپاروسکوپی اشاره کرد و گفت: کاهش چسبندگی، کوچک‌شدن (جای زخم)، کاهش عفونت، کاهش زمان بهبود و برگشت به زندگی عادی از جمله مزایای جراحی با دستگاه لاپاراسکوپی است.

    اسماعیلی ثانی همچنین ابراز داشت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه، علاوه بر کاهش هزینه‌های پرداختی و مدت‌زمان بستری کمتری، بیماران این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند. دستگاه لاپاراسکوپی یک روش جراحی نوین است که در حدود ۳۰ سال اخیر رایج شده است. این عمل بدون باز کردن شکم انجام می‌شود و تنها با ایجاد یک برش کوچک و به کمک دستگاه لاپاراسکوپی برای بررسی شکم و لگن یا درمان مشکلات این ناحیه صورت می‌گیرد.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس گفت: لاپاراسکوپی یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های جراحی است و این نوع جراحی، یک روش درون‌بین است که بدون باز کردن شکم، حفره داخل شکم و لگن برای تشخیص نارسایی‌های احتمالی قابل‌رصد می‌شود. در این روش با کمک تلسکوپی که همه چیز را بزرگ‌نمایی می‌کند، جراح دید بهتری دارد و از این طریق می‌توان بیماری‌های مختلفی را تشخیص داد و آنها را درمان کرد.

    وی عنوان کرد: از آن جایی که لاپاراسکوپی یک روش غیرتهاجمی برای انجام برخی از جراحی‌ها است، استفاده از آن دوران نقاهت پس از عمل جراحی را کاهش می‌دهد. در واقع اکثر بیماران می‌توانند در مدت‌زمان اندکی پس از پایان جراحی، نسبت به جراحی‌های عادی، بیمارستان را ترک کنند. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این دستگاه کاهش وسعت Scar یا جای زخم بر روی بدن بیمار است.

    عباس اسماعیلی ثانی در ادامه به افزایش تعداد پزشکان متخصص در سلماس اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر بیش از ۱۷ متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله گوش حلق و بینی، ارولوژی، قلب، زنان زایمان، مغز و اعصاب که نیاز مبرم شهرستان بود به تعداد متخصصین بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس اضافه شده است.

    وی در پایان گفت: با اخذ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از مقام عالی وزارت به‌زودی شاهد شروع عملیات بهسازی و تعمیرات بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس خواهیم بود.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + 18 =