×
×

احداث کارخانه کیمیا کربنات سدیم در سلماس

  • کد نوشته: 1668
  • ۲۰ دی
  • ۰
  • فرماندار شهرستان سلماس از آغاز احداث کارخانه کیمیا کربنات سدیم در «لکستان» سلماس با هزینه یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال اعتبار خبر داد.
    احداث کارخانه کیمیا کربنات سدیم در سلماس

    ذبیح‌الله کاظمی در گفتگو با سلماس پیام؛ درخصوص آخرین روند عملیاتی‌شدن کارخانه کیمیا کربنات سدیم سلماس اظهار داشت: برای احداث این کارخانه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و عظیم‌ترین کارخانه‌های شمال غرب کشور خواهد بود زیر ساخت‌های لازم پیش‌بینی‌شده است.

    فرماندار شهرستان سلماس از آغاز ساخت کارخانه کربنات سدیم خبر داد و گفت: در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار، با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال احداث و با اشتغال‌زایی یک هزار و ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و سه هزار نفر به طور غیرمستقیم به‌کارگیری خواهند شد.

    وی افزود: مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم برای آغاز ساخت این پروژه، ۳۵ مگاوات برق و هفت میلیون و پنج هزار مترمکعب گاز است که برابر توافقات لازم با مدیران کل دستگاه‌های زیربط استانی این موارد تأمین خواهد شد و همچنین نیاز آبی واحد فوق‌الذکر نیز از محل آب‌های سطحی رودخانه زولا و پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سلماس تأمین خواهد شد و تحت هیچ شرایطی از آب‌های زیرزمینی برداشت نخواهد شد.

    کاظمی با اشاره به اهمیت احداث این کارخانه در شهرستان گفت: تعریف این پروژه جزو برنامه‌های سند توسعه صنعتی منطقه بوده که اجرای آن بیشتر در راستای پیشبرد اهداف دولت بر حل مشکلات زیرساختی و ایجاد اشتغال‌زایی گسترده برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری مردم عزیز در شهرستان سلماس ساخته خواهد شد.

    وی بیان داشت: مواد اولیه این واحد تولیدی نمک و آهک است که هر دو معدن در شهرستان موجود بوده و بدین منظور استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در اولویت خواهند بود و از طرفی پساب خروجی کارخانه نیز با متد روز مهندسی به‌صورت آب‌شور به دریاچه ارومیه تخلیه خواهد شد.

     کاظمی در آخر یادآور شد: تمامی مسائل فنی، بهداشتی و زیست‌محیطی طرح مذکور به‌صورت کاملاً علمی و کارشناسی شده موردمطالعه قرار گرفته و هیچ نگرانی خاصی برای مردم منطقه را در برنخواهد داشت.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × یک =